آخوندی نیم ساعته مجلس را قانع کرد

تهران (پانا) – وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال نماینده نوشهر وعده حل مشکل را داد و به این ترتیب سوال‌کننده قانع شد.

کد مطلب: ۶۹۳۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

قاسم احمدی لاشکی، نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) سوالی را در مورد علت عدم رفع مشکلات مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر از وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد.

وی در جریان طرح سوال خود اظهارداشت: «با نصب دستگاه‌های کمک ناوبری و کاهش ارتفاع تقرب، اراضی شهری واقع در مسیر باند تقرب دارای محدودیت ارتفاع ساخت و ساز شده و از این حیث حقوق‌شان نسبت به دیگر اراضی مجاور فرودگاه تضییع شده و باید جبران شود که یکی از این راه‌ها، تملک اراضی توسط فرودگاه است.»

احمدی لاشکی ادامه داد: «آقای وزیر دیشب تصمیمی جدی در این زمینه گرفتند و گفتند نامه‌ای برای اجرای دقیق این موضوع به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نوشته‌اند. ما صبح در جلسه کمیسیون عمران جلسه‌ای گذاشتیم و نتیجه اینکه نامه به دست ما رسید. آقای مهابادی در پاسخ به وزیر اعلام کرد بر اساس آخرین ارزیابی‌های کارشناسی شده دو اقدام برای رفع کلیه محدودیت‌های ایجاد شده و اقدام به تملک اراضی که در حریم سامانه قرار گرفته‌اند انجام خواهد شد.»

نماینده مردم نوشهر در مجلس بیان کرد: «البته این نامه نیم ساعت پیش نوشته شده وگرنه ما وقت مجلس را نمی‌گرفتیم اما سوال اینجاست که چرا چیزی که نیم ساعته حل می‌شود باید سه سال طول می‌کشید.»

عباس آخوندی وزیر راه نیز در پاسخ به این سوال، یادآور شد: «برخی موانع حقوقی در این زمینه وجود داشت که مرتفع شد. من به آقای احمدی لاشکی هم گفتم که این نامه مورد تایید من است و آن را پیگیری خواهیم کرد تا این اقدام سر موقع انجام شود.»

در پایان احمدی لاشکی گفت که با توجه به توضیحات شفاف وزیر و وعده حل این مشکل تا یک ماه آینده از پاسخ وی قانع شده است.

بدین ترتیب و با قانع شدن نماینده سوال کننده از پاسخ‌های آخوندی، سوال از وزیر راه مختومه و به رای مجلس گذاشته نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار