همدان در سال 2018 میزبان دو اجلاس گردشگری جهانی و آسیایی است

همدان (پانا) - استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان در دل تاریخ سابقه ارزشمندی دارد و امروز در بین تمام شهرهای ایران ارزشمندترین، شایسته ترین ، تاریخی ترین و ارجمند ترین شهر است. گفت: دو اجلاس بزرگ گردشگری جهانی و آسیایی را در سال ۲۰۱۸ در همدان میزبان هستیم.

کد مطلب: ۶۹۳۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدناصر نیکبخت در مراسم تکریم و معارفه شهردار همدان گفت: ای کاش تقدیر و معارفه زودتر انجام می شد. شورا نماد مردمسالاری دینی است و همه باید به شوراها کمک کنیم و دموکراسی را آن قدر تمرین کنیم که روان شود. ۳ شورا نتوانستند شهردار معرفی کنند و به احتمال قوی ۳ شورا در استان همدان منحل شوند که جای تاسف است.

وی ضمن اشاره به اینکه شهر موجودی زنده است و نیاز به لباس نو، پوشش نو، تاریخ ، هویت و سابقه، محیط زیست و فضای سبز دارد و باید این نیازها را تامین کنیم. افزود: تا کنون این نیازها را خوب تامین نکرده ایم. به قول برخی، همدان اولین شهر جهان است و اولین مدنیت و شهر نشینی از همدان شروع شده است.

استاندار همدان اظهار کرد: همدان به لحاظ تاریخی ۱۸۰۰ اثر بی نظیر از ماقبل مدنیت و دوره های مدنیت دارد. آیا ما به اندازه تراز این شهر بزرگ به آن خدمت داده ایم و نیاز آن را برآورده کرده ایم، این کار را نکرده ایم. شهری که نشاط، فضای سبز و زندگی خوب نداشته باشد، شهروند آن هم بالنده و پویا نخواهد بود.

نیکبخت به پروژه میدان بار اشاره کرد و افزود: این پروژه کار کمی نبود و از نتایج همایش سرمایه گذاری بود. طرح پیاده راه ۲۰ سال پیش در طرح جامع تصویب شده بود و جرات نداشتند اجرا کنند اما با حمایت ما و شورا اجرا شد و باید ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: از یکسال پیش بازنگری طرح جامع آغاز شده است و تمام که شود هم رینگ سوم و هم کلانشهر را تعیین تکلیف می کند. باید کلانشهر را در ترازی که قانون اجازه می دهد جلو ببریم و به نتیجه برسانیم.۳ جلسه را هفته پیش با معاون راه و شهرسازی درباره همدان داشتیم، می ارزد که برای همدان کار کنیم.

نیکبخت گفت: دو اجلاس بزرگ گردشگری جهانی و آسیایی را در سال ۲۰۱۸ در همدان میزبان هستیم. دانشگاه دی ۸ از امسال در همدان دانشجو می پذیرد. چند رویداد جهانی، آسیایی و قاره ای نصیب ایران می شود و به همدان می آید، نمایندگان و ما و دکتر غلامی تلاش کردیم و دولت هم عنایت کرد اما اگر سابقه و شأن همدان نبود، نصیب همدان نمی شد.

استاندار همدان افزود: کار عمرانی پیشرفت را در پی دارد اما توسعه را نه، توسعه را آدم های پیشرفته انجام می دهند. نمایندگان خوبی داریم، ترازها و برنامه هایی دارند و از ما هم می خواهند و ما هم خوشحال می شویم. همه یک روز از کار فارغ می شویم و وقتی برگردیم و ببینیم که کاری انجام داده ایم که مردم را راضی می کند، آنجا رضایت داریم. دنیا و آخرت را باید در رضایت مردم جستجو کنیم. ورودی های همدان رضایتبخش نیست و باید شهرداری کاری بکند. پیاده روها باید بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری های استان دو برابر ظرفیت نیرو داریم، گفت: شهردار نیروها را بکار بگیرد. شهردار باید سرمایه گذاری اقتصادی در همدان را تبلیغ و دنبال کند و سرمایه گذار بیاورید و حمایت از بنده خواهد بود. شما باید کار عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کنید. امیدوارم برای سال ۲۰۱۸ آمادگی استان به اندازه ای باشد تا بر روی هر میهمانی لبخند بزنیم.

نیکبخت اظهار کرد: نمایندگان استان بسیار از بنده حمایت می کنند. طرح ایستگاه داخل شهر ۱۵ روز دیگر آماده می شود. برای پروازهای هواپیمایی با نمایندگان به هواپیمایی رفتیم و قرار است برنامه پروازها را بدهند. همدان روی ریل توسعه قرار گرفته به کمک مردم شریف، شوراها، نمایندگان صاحبنظر و صاحب صلاحیت بتوانیم همدان را به جایگاه شایسته خود نزدیک کنیم. همدان به اندازه ای بزرگ است که باید به همان اندازه کار های بزرگ برای آن انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار