قائم مقام سازمان نظام پرستاری به پانا خبر داد

انتظار 11ساله پرستاران برای اجرای یک قانون

تهران (پانا) - به گفته قائم مقام سازمان نظام پرستاری تعیین تعرفه‌های خدمات پرستاری از دستور کار شورای عالی بیمه خارج شده و بودجه ای برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال 97 هم در نظر گرفته نشده است.

کد مطلب: ۶۹۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با پانا، درخصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال آینده اظهارداشت: هرچند برای موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قانون مجلس مصوب سال 86 و برنامه ششم توسعه را داریم اما اجرای این قانون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دو مسیر را تعریف کرده است، گفت: تمام کارهای کارشناسی این موضوع انجام شد و آبان ماه سال گذشته در جلسه‌ کمیسیون اجتماعی دولت با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه بسته‌های خدمتی پرستاران در قالب تعرفه‌ها اعلام شد. در این راستا وزارت بهداشت ملزم شد تا تعرفه‌ها را به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال کند.

وی ادامه داد: پس از اینکه وزارت بهداشت تعرفه‌ها را به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال کرد، شورای عالی بیمه اعلام کرد که بیمه‌ها موافق تعرفه‌های پرستاری نیستند و پرونده تعرفه پرستاری ناکام ماند. سازمان نظام پرستاری مجددا نامه‌ای را به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال کرد و به دنبال آن جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی برگزار شد و در آنجا مطرح شد که اقدام دبیرخانه شورای عالی بیمه در موضوع تعرفه‌ها کار درستی نبوده است چرا که بسته تعرفه‌ها باید در صحن شورای عالی بیمه مطرح می‌شده و بعد درباره آن تصمیم گرفته می‌شد اما بدون اینکه این مسیر طی شود با آن مخالفت شده است.

دبیرکل خانه پرستار تصریح کرد: پس از جلسه کمیسیون اجتماعی دولت، به وزارت رفاه تکلیف شد که موضوع تعرفه‌های پرستاری را در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دهد اما وزارت رفاه عزم جدی برای تعیین تکلیف تعرفه‌های پرستاری ندارد.

شریفی مقدم در ادامه با اشاره به اقدامات دیگر سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: با توجه به اینکه تعیین تعرفه‌های پرستاری در ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه نیز درج شده است و دولت مکلف شده که قانون تعرفه‌گذاری را از محل بودجه عمومی تأمین کند و برای اجرای آن هزار میلیارد تومان اعتبار برای یکسال پیشنهاد کردیم اما سازمان مدیریت برنامه‌ریزی این موضوع را به دلیل کمبود بودجه رد کرد که مورد اعتراض پرستاران قرار گرفته است.

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در تیرماه سال 86 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده اما تاکنون اجرا نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار