معاون توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

پرسش گری کلید پژوهش است

شهریار (پانا)- مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ،مدیر آموزش و پرورش شهریار و جمع کثیری از پژوهشگران ممتازدر سالن همایش مدرسه حضرت زینب(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۳۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهریار ارائه گزارش توسط عملکرد پژوهشگران و در همین راستا بیان کرد: پژوهش های صورت گرفته از سطح بالایی برخوردار بوده است ،لذا به همین دلیل شاهد کسب رتبه های بالا و در سطح کشوری شده ایم.

مجید پارسا افزود: ما به دنبال این هستیم که فرهنگ پژوهش را در جامعه ترویج دهیم چرا که فرهنگ پژوهش تولید سرمایه نیست بلکه اندیشیدن است، اگر ما می خواهیم فرهنگ رشد کند باید اندیشیدن را بیاموزیم ،چرا که اندیشیدن مقدمه پژوهش است و این امر درانتها سبب پیشرفت جامعه می گردد.

وی در خصوص تحقق این امر اذعان داشت: ما باید دانش آموزان را پژوهش محور تربیت کنم نه دانش محور به همین جهت می توان گفت بیان توصیفی نمرات نشان از پژوهش محوری و مقدمه ای بر این اصل دارد.

در ادامه مراسم ، معاون توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ، در رابطه با کلید پژوهش گفت: پرسش گری کلید پژوهش است و سرکوب کردن پرسش های کودکان و یا تمسخر آن ها از تحقق این پژوهش در عرصه ها جلو گیری می کند.

سنجری این نکته را متذکر شد: یکی از ارکان اصلی سند تحول بنیادین ،ساختار پژوهش و ارزیابی است .

شایان ذکر است، دراین مراسم ،در دو مرحله از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر تجلیل بعمل آمد.

/خبرنگار: سارا وثاق/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار