معاون امور بين الملل و مدارس خارج از كشور:

آموزش و پرورش بر حرکت دانش آموزان به سوی مهارت افزایی تاکید دارد

تهران (پانا) - معاون امور بين الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش حرکت دانش آموزان به سوی مهارت افزایی را به عنوان یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۶۹۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری سومین جشنواره ملی دانش آموزی با حضور سيد علي حسيني معاون امور بين الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش، مشاور معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره ابن سینا ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.
در این مراسم حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به سمت کارآفرینی حرکت می کند، بیان کرد: کارآفرینی مبتنی بر مفاد سند تحول بنیادین بوده و براساس آن به سمت فعالیت های کار آفرین حرکت می کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال ترویج و حمایت از کار آفرینی، آموزش و پرورش در حوزه تالیف کتب، طراحی و جشنواره های مبتنی بر کارآفرینی هم برنامه ریزی هایی داشته است. در این خصوص درس سواد رسانه و کتاب کار و فناوری تهیه شده است.
حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش از جشنواره های علمی و مهارت آموزی حمایت کرده و در چنین جشنواره هایی، استعدادهای برتر را شناسایی می کند.
معاون امور بين الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش گفت: حرکت دانش آموزان به سوی مهارت افزایی جز سیاست های اصلی آموزش و پرورش است و با توجه به اینکه دانش آموزان دارای استعدادهای متفاوتی هستند جشنواره هایی مانند برگزاری جشنواره ابن سینا به شناسایی استعدادها کمک می کند.
حسینی با بیان اینکه جشنواره ها باعث ایجاد انگیزه برای دانش آموزان می شود، عنوان کرد: جشنواره امسال توسعه بیشتری پیدا کرده و جوایزی خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. فرایند این جشنواره از پاییز ۹۶ آغاز و تا تابستان ۹۷ تداوم دارد چراکه این جشنواره ها نقش تسهیل گری برای مدارس دارد.
تاکید بر ارتقای مهارت های دانش آموزی
در ادامه مراسم رشیدی جهان، دبیر علمی جشنواره ابن سینا بیان کرد: با توجه به توسعه جشنواره و ارتقای مهارت های دانش آموزی محورهای آن توسعه پیدا کرده است که ظرفیت های آموزشی را برای دانش آموزان و بستری مناسب برای پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل آن ها در زمینه های مختلف را ایجاد می کند.

وی به محورهای جشنواره اشاره داشته و افزود: سمینارهای علمی، دستاوردها، دست سازه و محصولات و تولیدات دانش آموزی و حوزه کسب‌ و کار دانش آموزی و مسابقات برنامه برنامه نویسی، فیلم کوتاه مستند، مسابقه ملی مناظره و ماراتن محتوای دیجیتال جز این محورها هستند.

دبیر علمی جشنواره بیان کرد: مسابقه مناظره این امکان را ایجاد می کند تا دانش آموزان از جنبه مناظره و گفت و گو تقویت شده و آموزش ببینند زیرا در شرایطی که فرایندهای آموزشی به سمت پژوهش محوری حرکت کرده این مهارت مورد نیاز است.

رشیدی با اشاره به اینکه ۳۸۷۹دانش آموز از ۲۵استان در دوره قبلی مسابقات حضور داشتند، گفت: این جشنواره دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان ها و مدارس را تحت پوشش قرار می دهد که در این مسیر حمایت های علمی معاونت متوسطه را هم داریم.

دبیر علمی جشنواره ابن سینا تصریح کرد: زمان ثبت نام جشنواره از ۲۴ آذرماه آغاز و تا ۵ بهمن ادامه پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار