استاندار آذربایجان شرقی:

بالاترین استانداردهای زیست محیطی دنیا در پتروشیمی تبریز لحاظ شود

پانا(تبریز)- استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی در پتروشیمی تبریز، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بالاترین استانداردهای زیست محیطی دنیا در پتروشیمی تبریز لحاظ شود.

کد مطلب: ۶۹۲۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

مجید خدابخش در آیین افتتاح طرح‌های توسعه مجتمع پتروشیمی تبریز، با بیان این‌که مجتمع پتروشیمی تبریز ظرفیت بزرگی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان دارد، اظهار کرد: زمانی نفت به صورت خام صادر می‌شد که به تدریج با نیاز به بنزین، گازوئیل و سایر محصولات پالایشگاه‌ها احداث شدند و امروزه به برکت وجود پالایشگاه و پتروشیمی تبریز برای 4000 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال‌زایی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی پروژه‌های جدید، اشتغال‌زایی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز ادامه داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی در پتروشیمی تبریز، خاطرنشان کرد: این مجتمع بر اساس استانداردهای زیست محیطی سال ۷۵ احداث شده و برای این‌که امروزه با مشکل مواجه نشویم؛ ضرورت دارد بالاترین استانداردهای زیست محیطی دنیا در پتروشیمی تبریز لحاظ شود.

خدابخش با تأکید بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های زیست محیطی پتروشیمی، گفت: در حال حاضر مجتمع پتروشیمی تبریز برای روستاهای اطراف مشکل زیست محیطی به وجود می‌آورد بر همین اساس طبق قراردادها باید پروژه‌های مهم این مجتمع در راستای حل مسائل زیست محیطی به طور سریع اجرا شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که تطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا، تنها راه رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی است، خاطر نشان کرد: کارخانه‌ای مانند ایدم که زمانی گل سرسبد کارخانجات کشور بود، اکنون اگر خود را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق ندهد، موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: زمانی بخشی از خروجی پالایشگاه تبریز را می‌سوزاندند که این سوزاندن، مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کرد ولی اکنون طبق تکنولوژی و دانش جدید مهندسان جوان استان، می توان این مسائل به ظاهر مشکل را به خروجی مفید تبدیل کرد تا بهره‌وری افزایش یابد.

خدابخش با بیان این‌که در حوزه کشاورزی و دامداری نیز باید از این الگوها و دانش روز دنیا بهره گرفت، افزود: برخی از کشورها با محصول چرم ما، کفش تولید می‌کنند و برای جوانان خود اشتغال‌زایی می کند، چرا ما در کشور خود نتوانیم با بهره‌وری از تکنولوژی اشتغال‌زایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار