با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

نشست کار گروه استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 تشکیل شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نشست هماهنگی کار گروه استانی استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 تشکیل شد.

کد مطلب: ۶۹۲۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، در این نشست که روز گذشته برگزار شد؛ رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای سیستم (3-3-3-3) و اهمیت استقرار پایه دوازدهم، تمهید مقدمات و پیش بینی کلیه نیازها در بخش نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را مهم دانست و بر برگزاری و استمرار جلسات برنامه ریزی و هماهنگی کار گروه در سطح استان و شهرستان و مناطق تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت توازن رشته ای در سطح استان و اقدامات انجام شده در این خصوص در سال تحصیلی گذشته و جاری، از بهبود وضعیت توازن رشته ای در سطح استان خبر داد و گفت: باید در استقرار پایه دوازدهم این موضوع مدیریت و در بطن برنامه ها لحاظ شود.

رشید قربانی همکاری و تعامل کلیه بخش ها و حوزه های مختلف را در استقرار پایه دوازدهم ضروری دانست و تصریح کرد: باید ضمن بررسی همه جانبه و برگزاری نشست های هماهنگی، مجموعه اقدامات پیش بینی و برنامه ها به صورت جدی پیگیری شود.

در ابتدای این نشست مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در اجرای دستورالعمل وزارتی اولین نشست کار گروه استقرار پایه دوازدهم تشکیل شده است؛ به تشریح وضعیت استان و آمار دانش آموزان، مدارس و کلاس های درس متوسطه دوم پرداخت و میزان نیازمندی استان در بخش نیروی انسانی، کلاس و معلم را اعلام کرد و گفت: سال تحصیلی آینده برای حوزه متوسطه حیاتی ترین سال است .

وی هدف از تشکیل این نشست را تبیین اهمیت موضوع، تشریح اقدامات و شرح وظایف اعضای کار گروه، تمهید مقدمات توسط حوزه های مختلف و فراهم کردن زمینه استقرار پایه دوازدهم اعلام کرد.

همچنین کرمی نیاز رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه از سال 91 استقرار نظام آموزشی جدید آغاز و خروجی آن در سال تحصیلی 97-98 با استقرار پایه دوازدهم خواهد بود؛ به طرح چالش ها و مسائل و برنامه ریزی های لازم در این راستا پرداخت.

وی اظهار داشت: در کل تعداد 11 هزار و 335 نفر دانش آموز در سال تحصیلی آینده به جمعیت دانش آموزی دوره دوم متوسطه استان افزوده خواهد شد.

گفتنی است در این نشست پیرامون نحوه تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مورد نیاز برای استقرار پایه دوازدهم بحث و تبادل نظر و مقرر شد کار گروه هایی زیر نظر کمیته استانی به منظور پیگیری فعالیت ها تشکیل و کلیه جوانب در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار