عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به پانا خبر داد:

احتمال بررسی موضوع سپنتا نیکنام در جلسه بعدی مجلس

تهران (پانا) - یکی از اعضای کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی از احتمال طرح موضوع سپنتا نیکنام در صحن، در جلسه بعدی مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد محمودی شاه‌نشین در گفتگو با پانا با اشاره به موضوع سپنتا نیکنام، عضو منتخب زرتشتی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد که با تصمیم شورای نگهبان از ورود به پارلمان شهری بازماند و همین مووضع منجر به ایجاد برخی اختلافات میان شورای نگهبان و قوه مقننه شد، اظهار داشت: موضوع سپنتا حتما به صحن علنی مجلس خواهد آمد اما برخی بندها باعث تاخیر در این مسئله شد.

وی ادامه داد: احتمالا در جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی (فردا، سه شنبه) مسئله سپنتا نیکنام به صحن علنی بهارستان خواهد آمد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در دهمین دوره خانه ملت در ادامه با اشاره به دستور جلسه کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس به موضوع نحوه انتخاب شهرداران پرداخت و اظهارداشت: نحوه انتخاب شهرداران و یکی از بندهای این قانون در جلسه کمیسیون مورد بحث و تبادل و نظر قرارخواهد گرفت.

محمودی شاه‌نشین در پاسخ به برخی انتقادات به شیوه فعلی انتخاب شهرداران و تاثیرگذاری جریانات سیاسی بر این مهم، یادآور شد: این مسئله درستی است اما از آن سو باید به این مسئله توجه کرد که تعداد انتخابات در کشور ما زیاد است و به طور متوسط سالانه یک انتخابات داریم و انتخاب شهرداران مستقیما توسط مردم یعنی اضافه شدن انتخاباتی دیگر به انتخابات‌های فعلی.

این نماینده مجلس که خود سابقه عضویت در شورای شهر را داراست افزود: فرض را بر انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم و بدون دخالت شوراهای اسلامی شهر و روستا بگذاریم، در آن صورت اگر شهرداری استعفا داد یا فوت کرد یا به هردلیل دیگری، قادر به ادامه فعالیت نبود، در آن صورت چگونه باید عمل کرد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی بهارستان در خاتمه بیان کرد: انتخاب شهرداران به طور مستقیم از سوی مردم مشکلات اجرایی فراوانی دارد و نمی‌توان با انکار این مشکلات صرفا بر انتخاب مستقیم از سوی مردم تاکید کرد و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید با بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی بسیار دقیقی صورت بگیرد تا مشکلی در آینده گریبان مردم و کشور را نگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار