مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خبرداد:

اختصاص بیش از ۳۳ هزار هکتار از اراضی اردبیل به کشت گندم

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از اختصاص بیش از ۳۳ هزار هکتار از اراضی اردبیل به کشت گندم ‏خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،بهروز آقازاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است .

وی افزود: از کل اراضی زیر کشت گندم در شهرستان ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار مربوط به کشت گندم آبی و ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتاربه کشت گندم دیم اختصاص یافته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اعلام کرد:امسال نزدیک به ۳۰۰۰ تن انواع بذورگواهی شده گندم آبی و دیم در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است .

آقازاده عمده ارقام گندم آبی کشت شده در منطقه را ارقام گاسکوژن، پیشگام، میهن و سای سونزو از ارقام گندم دیم سرداری، آذر ۲ و رصد را عنوان کرد .

وی افزود: با توجه به اینکه سطح کشت گندم شهرستان اردبیل نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است اما با توجه به کشت ارقام اصلاح شده، مدیریت مناسب مزرعه از جمله مبارزه با علف‌های هرز و تغذیه گیاهی لازم و تجهیز اراضی زراعی به سیستم‌های نوین آبیاری و بارش‌های مناسب سال زراعی جاری و تلاش‌های کارشناسان کشاورزی پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در شهرستان افزایش یابد و در سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار