رئیس فدراسیون سه‌گانه در پاسخ به پانا:

چون عذرشان را از فدراسیون خواستم منتقدم شده‌اند

تهران (پانا) – محمدعلی صبور به انتقادات پیرامون یازده سال مدیریتش در فدراسیون پاسخ داد.

کد مطلب: ۶۹۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

نشست خبری رئیس فدراسیون سه‌گانه صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد و محمدعلی صبور رئیس فدراسیون درباره آخرین شرایط و حواشی این رشته ورزشی توضیح داد.

صبور در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه " شایعات در فضای مجازی به این صورت است که شما در طی یازده سال مدیریت تان کاری نکرده اید " گفت: یکی از مشکلاتی که در سالهای ابتدایی داشتیم این است که ما کادر تخصصی نداشتیم. مجبور بودیم چون متخصص نداشتیم از سایر فدراسیون ها کادر فنی بیاوریم و طبیعی است وقتی قرار بود تحول ایجاد کنیم، نمی توانستیم فردی که توانایی نداشت را نگه داریم.

وی افزود: افرادی که ما عذر آنها را خواستیم امروز مخالفان فدراسیون هستند و این مباحث را مطرح می کنند. من قصد ندارم موضوع را باز کنم اما برای عذرخواهی هر کدام از این افراد بگویم به چه علت از فدراسیون رفته اند و چه منافعی داشته اند که من عذر آنها را خواسته ام. یک نفر آمد گفت سه ماه به من فرصت دهید من فلان جا را درست می کنم اما خواسته هایی دارم. گفت یک پایگاه استعداد یابی، دو اینکه 2 نیرو نیاز داریم که حقوق آنرا باید فدراسیون بدهد. سه ماه شد شش ماه و به 3 سال رسید تا امسال من عذر او را خواستم. آن دو نفر یکی دخترش بود و یکی دختر خواهرش و در مقابل خروجی هم نداشتند. وقتی اقوامش را از فدراسیون خارج کردیم طبیعی است مخالف صبور شوند.

رئیس فدراسیون ادامه داد: سوابق زیادی از سوء استفاده از بیت المال توسط این افراد داریم. من نمی گویم اشتباه نداشته ام اما اشتباهات باید دید چند درصد شامل من و چند درصد شامل کادر قبلی می شود. فرد 9 سال نایب رئیس من بوده است و کاندید شده است اما در پاسخ به اینکه خروجی 9 ساله ات چیست می گوید اختیارات نداشته است. اگر اختیارات نداشته چرا 9 سال در فدراسیون مانده و در نهایت ما او را کنار گذاشتیم. وقتی دبیر سابق یک کمیته را هم نمی تواند اداره کند مقصر من هستم؟ ورزشکار را برای طرح سرباز قهرمان به وزارت فرستادیم اما وقتی زمان بررسی مدارک شد دیدیم آقای شلال نژآد کاری انجام نداده است.

مهمترین مباحث مطرح شده توسط رئیس فدراسیون در نشست خبری به شرح زیر است:

  • در سال 78 توسط بهرام افشارزاده این رشته راه اندازی شد و بعنوان یک کمیته در زیر مجموعه فدراسیون دوومیدانی قرار گرفت؛ سال 81 بعنوان انجمن و در نهایت سال 85 فدراسیون شد که مسئولیت آن به من رسید. چیزی که من تحویل گرفتم فقط یک اتاق 16 متری بدون هیچ مدارکی با 48 ورزشکار بود.
  • با برنامه هایی که داشتیم فعالیت را شروع کردیم؛ با توجه به اینکه این رشته هزینه بر است از مسئولان رده دوم استان ها در جهت انتصاب رئیس هیات ها کمک گرفتیم؛ زیرا این مسئولین از موقعیت شغلی خودشان در جهت رشد این ورزش استفاده کردند. سیستم اداری را اصلاح کردیم و در سومین اقدام این رشته را در آسیا رسمی کردیم و در سال 86 برای اولین بار به خارج اعزام داشتیم.
  • متاسفانه مسئولان گذشته ورزش از این رشته درک کاملی نداشتند و با بودجه بسیار کمی کارمان را پیش بردیم. هر چند با توجه به مسئولیت من در نیروهای مسلح توانستیم از پتانسیل های این نیروها خصوصا ارتش استفاده کنیم.
  • ما در این رشته پایگاه ثابت نداشتیم. برابر مصوبه وزارت ورزش ما باید سه پایگاه ثابت در شمال، جنوب و تهران در نظر بگیریم و امسال برای اولین بار توانستیم این کار را انجام دهیم. در اهواز پایگاه خوبی ایجاد کردیم؛ در اردبیل هم پایگاه مان برنامه ریزی شد. سومین پایگاه در شهر زاینده رود است؛ سه ماه قبل مسابقات لیگ مردان را برگزار کردیم. برای شیراز هم هماهنگی هایی صورت گرفته است که پایگاه استان های جنوبی ما باشد. در شهرستان میانه هم مباحثی صورت گرفته است. البته به این پایگاه ها باید قشم را هم اضافه کرد که اروپایی ها درخواست برگزاری اردوی زمستانی در این جزیره را داشته اند.
  • تا پایان سال 95 بودجه ما 5 میلیارد و صد میلیون بود که رقم کافی برای برنامه های ما نبود. علاوه بر بودجه ما نقشی در برنامه ریزی فدراسیون نداشتیم؛ همه ساله وزارت ورزش به ما برنامه می داد که رشته را به سمت همگانی ببریم. رویکرد همگانی به خروجی قهرمانی زودرس دست پیدا نمی کند. اما امسال برای اولین بار ورزات ورزش از ما برنامه خواست که براساس این برنامه بودجه تعلق بگیرد و در نتیجه بودجه مناسبی هم برای ما اختصاص پیدا کرد. تا امروز که آذرماه است تمام برنامه های ما اجرا شده است و بر خلاف گذشته از تقویم عقب نیستیم.
  • یکی از اقداماتی که داشتیم جذب مربی خارجی بود. توانستیم با یکی از بهترین مدرس های جهان توافق کنیم تا به ایران بیاید و دوره یک هفته ای برگزار کند.
  • برای اولین بار ما به ورزشکاران تیم ملی حقوق دادیم تا تحول خوبی در روحیه ورزشکاران صورت بگیرد.
  • امسال برای اولین بار خانم شکوه طیاره را به مسابقات آسیای مرکزی فرستادیم و مدال برنز گرفت. ما مجوز لباس بانوان را از اتحادیه جهانی گرفته ایم و لباس ها سفارش داده شده است. در سه ماه باقی مانده با کیش و قشم هماهنگی خواهد شد تا مسابقات داخلی سه گانه بانوان در ایران راه اندازی شود.
  • زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم حتی یک مربی یا داور بین المللی نداشتیم اما امروز 677 مربی داریم که 88 نفر مربی بین المللی در آنها وجود دارد. تعداد داورهای ما 503 داور بوده است که از این تعداد 161 نفر از آنها بانوان هستند و 34 نفر بین المللی هستند.
  • برای اولین بار سوم اسفند رئیس اتحادیه جهانی قرار است به ایران بیاید و مسابقات بانوان ما را تماشا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار