سی ان ان: نیروهای آمریکایی در منطقه به حالت آماده باش درآمدند

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: به دنبال قصد 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نیروهای نظامی آمریکا در ارتباط با ناآرامی های بالقوه در برابر سفارتخانه های کلیدی خود در منطقه به حالت آماده باش درآمدند.

کد مطلب: ۶۹۰۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد: سفارتخانه های کلیدی آمریکا در منطقه شامل آنکارا، بیروت، امان، بغداد و قاهره است که در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام کردن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل می تواند مواجه با اعتراضات شود.

'بکی اندرسون' (Becky Anderson) خبرنگار سی ان ان از بیت المقدس در ادامه گزارش داد: درحالی که انتظار می رود آمریکا بیت المقدس را بعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد با واکنش شدید متحدان کلیدی خود در منطقه خاورمیانه مواجه شده است.

بکی اندرسون به طعنه افزود: به واقع این مساله برخلاف شعار دونالد ترامپ بعنوان 'اول آمریکا' است چراکه درحقیقت این یعنی نبود و 'غیبت آمریکا' در انجام هرگونه تصمیم گیری دیپلماسی در منطقه.

پیش از این 'بن ودمن' (Ben Wedeman) خبرنگار کهنه کار منطقه ای سی ان ان در ارتباط با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: رهبران کشورهای عرب سرمایه گذاری سیاسی هنگفت نادرستی روی دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا کردند.

بن ودمن در تحلیل خود به سی ان ان گفته بود: رهبران کشورهای اردن، عربستان و مصر باید به ملت خود توضیح دهند که چرا پس از این همه سرمایه گذاری سیاسی در بسط روابط دوستانه با رئیس جمهوری ترامپ، اکنون او در مسیری مخالف که آنها از وی می خواهند، رفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است چهارشنبه شب ساعت 13 به وقت واشنگتن تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش و تحلیل های خود اتخاذ چنین تصمیمی از سوی رئیس جمهوری آمریکا را فاقد درایت سیاسی و تنها عمل کردن به وعده انتخاباتی سال گذشته وی دانست.

تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در این مورد با واکنش های منفی بسیاری از سازمان های بین المللی و رهبران جهان روبرو شد و در تازه ترین رخداد در این زمینه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در نطق هفتگی خود به صراحت نسبت به این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

تارنمای خبری انگلیسی 'دیلی میل' در این مورد گزارش داد که پاپ فرانسیس خواستار محترم شمردم وضعیت کنونی بیت المقدس بنابر 'عقلانیت و درایت' به منظور دوری جستن از مناقشات بیشتر شد.

پاپ دراین باره گفت که وی 'عمیقا نگران' اوضاع اخیر است و اعلام کرد که بیت المقدس مکانی است منحصربه فرد و مقدس برای مسیحیان، یهودیان و مسلمانان و 'جایگاه خاص صلح و آرامش' است.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار