شهردار تبریز به مناسبت روز جهانی معلولان:

معلولان،نماد شایسته امید وتلاش/مناسب‌سازی محیطی،ضرورت توسعه عمرانی

شهردار تبریز با گرامی‌داشت ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان، نقش جامعه معلولان را در حوزه‌های متعدد علمی، فرهنگی و اجتماعی برجسته خوانده و بر لزوم توسعه برنامه­ های مناسب­ سازی محیطی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۸۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی،ایرج شهین­ باهر، معلولان را نماد شایسته امید، اراده و تلاش­ خوانده و متذکر شده ­است: حرکت‌های اجتماعی جهان امروز، بدون در نظر داشتن نقش پویای معلولان کامل نیست؛ قشری که با افتخارآفرینی در فرصت‌های مختلف ملی و بین‌المللی، ثابت کرده نقص‌های جسمی، نمی‌تواند از قدرت امید و باور زندگی بکاهد.

وی تاکید کرده ­است که ایمان و اراده معلولان، الگوی مهمی است که باید مورد توجه آحاد جامعه، به خصوص جوانان باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر این‌که فضای عمومی شهر باید در خدمت حضور خلاق و بانشاط معلولان، مناسب‌سازی شود، خاطرنشان کرده‌است: رویکردهای کلی شهرسازی، در بخش‌های مختلف ساختاری، از قبیل خدمات، فضاهای سبز، حمل‌و‌نقل و بهره‌مندی از خدمات عمومی دستگاه‌های مختلف اجرایی، باید در راستای روان‌سازی فعالیت جانبازان و معلولان طراحی و اجرا شود؛ در این راستا، برنامه­ های عمرانی باید با در نظر گرفتن الزامات مناسب‌سازی محیطی، تدوین و عملیاتی شود.

وی با اشاره به تاثیرات نبود مدیریت واحد شهری، متذکر شده است: شهرداری اگرچه متولی اصلی حوزه عمران و سازندگی شهر است؛ اما اختیارات محدودی در اصلاح هندسه و عرصه کلی شهر دارد؛ از این رو لازم است تا عموم بخش­های اداری، اجرایی و خدماتی، بستر فعالیت‌های خود را مهیای تکریم بیش از پیش کم‌توانایان جسمی و حرکتی کنند.

شهین­ باهر در پایان با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، اظهار امیدواری کرد، برنامه‌ریزی‌های حوزه منابع انسانی، در خدمت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزشمند جانبازان و معلولان تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار