مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان:

اجرای طرح آهن یاری ومکمل یاری ویتامین D در 40 مدرسه شهرستان درمیان

مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان از اجرای طرح آهن یاری ومکمل یاری ویتامین D در 40 مدرسه شهرستان درمیان خبرداد.

کد مطلب: ۶۸۸۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ، امروز حسین مهران فر مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان درمراسم افتتاحیه طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D که درمحل دبیرستان پروین اعتصامی برگزار گردید خاطر نشان کرد: دوران مدرسه یکی از حساس‌ترین دورانهای زندگی است و نوجوانی دوره‌ای است که تغییرات فیزیولوژیکی در بدن ایجاد می‌شود.


مهران فر با بیان اینکه در این دوران دختران بیشتر در معرض کمبود ویتامینها قرار می‌گیرند افزود: طرح مکمل یاری مداخله‌ای است که بر روی کمبود ویتامین انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه نقش مهم ویتامین D در بدن جذب کلسیم است، افزود: این ویتامین در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت، بیماری قلبی،مؤثر است و کمبود این ویتامین باعث پوکی استخوان و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود.


مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان تصریح کرد: یکی از اساسی ترین موادی که در ساخت گلبول های قرمز نقش اصلی را برعهده دارد دارد و ضعف، رنگ پریدگی ، ضربان نامنظم قلب، تنگی نفس، درد قفسه سینه، احساس سبکی در سر و یا سرگیجه خفیف و بی حسی از دیگر علایم کم خونی و فقر آهن هستند.


وی اذعان داشت :مدت اجرای این طرح 16 هفته است و در هر هفته یک عدد قرص فروس سولفات در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که با مصرف صحیح و به موقع می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش فقر آهن و از بین رفتن کم خونی های ناشی ازآن بوجود آورد ونیز اجرای این طرح در 40 مدرسه دوره متوسطه اول ودوم اجرا خواهد شد.
سپس رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تصریح کرد: دریافت کافی آهن برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماریها ضروری است.


گفتنی است قرائت مقاله ونیزتوزیع مکمل های آهن دربین دانش آموزان ازدیگربرنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار