رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی مطرح کرد:

لزوم اتخاذ تدابیر اساسی برای رفع معضل ترافیک در ارومیه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی بر لزوم اتخاذ تدابیر اساسی برای رفع معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر ارومیه تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۸۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، علی سعیدی رئیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی اظهار کرد: اتخاذ تدابیر اساسی برای رفع معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر ارومیه ضرورت دارد و در این زمینه باید به صورت جدی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف اقدامات لازم را انجام داد.

وی استفاده بی‌رویه از خودروهای تک سرنشین، عدم استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی، نبود قطار سریع‌السیر شهری را از جمله عواملی برشمرد که در مرکز آذربایجان غربی به عبارتی ارومیه با ترافیک سنگین روبه‌‌رو هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی با بیان اینکه معضل ترافیک در همه مناطق شهر به ویژه هسته مرکزی ارومیه به صورت محسوس دیده می‌شود و در برخی ساعات روز هم به اوج خود می‌رسد، اظهار کرد: ایجاد خطوط ویژه و اجرای طرح زوج و فرد کردن خیابان امام از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام گرفته است.

وی بازگشایی انتهای خیابان امام ارومیه را در روانسازی ترافیک تا اندازه زیادی تاثیرگذار دانست و افزود: اقدام انجام گرفته در این زمینه باعث تسهیل در عبور و مرور شده است و با مسدود شدن مجدد آن موافق نیستیم.

سعیدی تخلفات رانندگان و بسته شدن خیابان‌ها در زمان وقوع حوادث را یکی از علل بروز حوادث عنوان کرد و گفت: برای کاهش تخلفات به جریمه‌های نقدی رانندگان اقدام شد که تا حدودی تاثیر بازدارندگی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برابر هماهنگی که با شورای ترافیک ارومیه به عمل آمده است در اغلب نهادها، دستگاه‌های اجرایی و ... کلاس آموزشی برای بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور کارشناسان پلیس راهور برگزار می‌شود.

وی بر لزوم تلاش برای نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی در بین اقشار مختلف مردم اعم از رانندگان و عابران پیاده تاکید کرد و گفت: رسانه‌های جمعی هم در این زمینه باید برای ایفای نقش گام بردارند و با انعکاس وقایع تلخ و رخدادهای ناگوار ناشی از عدم رعایت قوانین برای بهبود این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار