رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

اعضای خانواده بهترین امدادگران در بلایای طبیعی هستند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام اعضای خانواده باید آموزش در مخاطرات را ببینند.

کد مطلب: ۶۸۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اسماعیل نجار در نوزدهمین مانور سراسری زلزله اظهار کرد: اگر ساختمانی کوچکترین رعایت ایمنی را رعایت کرده باشد آسیب جانی در ژي نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به مهندسان توصیه کردیم تا از مناطق زلزله زده بازدید کنند، ادامه داد: مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله خبر نمی کند و در حادثه زلزله اخیر غرب کشور مردم رکورد زدند.

رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه ۴۵۸جان باخته و ۷۸۰۰ مصدوم داشتیم، تصریح کرد: در این حادثه امدادرسانی تا ساعت ۱۵ روز بعد به پایان رسید.

نجار با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران هماهنگ کننده بوده و عامل نیست، گفت: اولین امدادگر اعضای خانواده هستند که در حادثه جان سالم به در می بردند بنابراین اگر تک تک خانواده ها آموزش لازم را ببینند کار امدادگر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حادثه بهترین امداد، کمک های نقدی است چرا که هلال احمر تامین تجهیزات را برعهده دارد بنابراین باید آگاهی سازی در بخش های مختلف جامعه در مواجه با مخاطرات انجام شود.

پوشش طرح دادرس

در ادامه حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: نیاز به رسانه ها برای ایمن سازی خانه ها و فضای زندگی احساس می شود سعی کردیم در سازمان پوشش طرح دادرس را از هشت هزار مدرسه به ۲۲هزار مدرسه برسانیم.
وی افزود: در طرح خادم تلاش دسته‌جمعی برای آموزش خانواده‌های ایرانی مطرح است، برای اینکه در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه اخلاق حرفه ای در حِرف مختلف باید وجود داشته باشد، بیان کرد: معلمان در توسعه اخلاق حرفه ای نقش بسزایی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار