جانشین مدیریت بحران استانداری مرکزی:

دانش آموزان برای مقابله با زلزله خود امدادی و دیگر امدادی را فراگیرند

جانشین مدیریت بحران استانداری مرکزی با بیان اینکه هیچ علمی قادر به جلوگیری از زمان و مکان وقوع زلزله نیست گفت: دانش آموزان برای مقابله با زلزله باید خود امدادی و دیگر امدادی را فرا گیرند و آموزش های آموخته شده را به دیگر اعضای خانوداده منتقل نمایند.

کد مطلب: ۶۸۸۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، عباسعلی نظیری در مانور استانی زلزله که در دبیرستان دوره اول مهدیه اراک برگزار شد، افزود: نمی توان از وقوع زلزله جلوگیری کرد اما برای مقابله با حوادث احتمالی و کاهش تلفات و خسارات می توان اقداماتی انجام داد.

وی ادامه داد: بخشی از این اقدامات شامل مقاوم سازی منازل مسکونی و دیگر اماکن می شود که این مهم وظیفه مسئولین ذی ربط و بخش دیگر ارائه آموزش ها و آگاهی بخشی است.

جانشین مدیریت بحران استانداری مرکزی بیان کرد: نوزدهمین مانور زلزله امسال نیز در تمام مدارس استان و با رویکرد معرفی مدرسه به عنوان محل امن و پناهگاهی برای خانواده و انجام مراقبت های اورژانسی و ارائه خدمات پس از زلزله برگزار می شود.

نظیری با قدردانی از کمک رسانی مردم استان به زلزله زدگان غرب کشور اظهار داشت: در این راستا 400 تریلر و کامیون کمک های غیر نقدی به ارزش چند میلیارد تومان و بالغ بر یک میلیارد تومان نقدی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

وی اضافه کرد: نیروهای اعزامی استان مرکزی به مناطق زلزله زده اعم از اداره برق، گاز، نیروی انتظامی، هلال احمر و ... جزو اولین گروه های اعزامی به مناطق زلزله زده و از بهترین ها بودند.

جانشین مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: زلزله به دلیل تخلیه انرژِی زمین صورت می گیرد و اجتناب ناپذیر است.

نظیری افزود: بهتر است مباحث مربوط به مدیریت بحران به محتوای کتب درسی اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار