برگزاری مانور زلزله مقابل بحران احتمالی شهرستان درگز

مانور زلزله صبح چهارشنبه 8 آذر همراه با سراسر کشور با حضور مسئولین و ادارات مربوطه در مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا (س) شهرستان درگز، برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۸۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی، سه شنبه 7 آذر ، جلسه ای با هدف هماهنگی برنامه ها و تشکیلات مانور زلزله توسط آموزش و پرورش و سایر دوائر صورت گرفت که مدرسه فاطمة الزهرا به عنوان مدرسه منتخب جهت برگزاری مانور زلزله مورد قبول واقع شد .

پس از هماهنگی های لازم ، ساعت 7:30 روز چهارشنبه تیم پرورشی ، سازمان دانش آموزی ، خبرنگاران پانا ، هلال احمر و کادر مدرسه به همراه تعدادی از دانش آموزان شروع به آماده سازی محیط مانور کردند . همزمان با آماده سازی محیط ، کارکنان آتش نشانی جهت مشخص سازی مناطق خطر به محل آمدند که پس از دقایقی فرماندار ، رئیس آموزش و پرورش ، فرمانده سپاه با تیم همراه به گروه مانور ملحق شدند .

رأس ساعت 9 زنگ زلزله زده شد بدنبال آن دانش آموزان با هیاهو و اضطراب در محیط های امن و آموزش داده شده پناه گرفتند . همزمان با خروج دانش آموزان به حیاط امداد گران چادرهای اسکان اضطراری را برپا کردند . کارکنان اداره برق ، اورژانس شهرستان ، یگان امداد نیروی انتظامی ، اداره آب و فاضلاب با در کمترین زمان برای همکاری با ستاد بحران در محل حاضر شدند . در همین راستا آتش نشانان بصورت نمایشی آتش را خاموش و امداد گران مصدومین را پس از آتل بندی به محل اسکان منتقل کردند . در پایان مانور با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی دزدی نمادینی از مدرسه صورت گرفت که دستگیری شخص را بدنبال داشت پس از پذیرایی کادر مدرسه ، میهمانان محل را ترک کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار