دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص):

اعطای جایزه مصطفی حرکتی به سمت بنیاد علم و فناوری است

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) گفت: از آنجایی که ظرفیت این جایزه بیش از آن است که هر دو سال یکبار برگزار شود، می‌توان این مراسم را هر سال یک بار برگزار کنیم تا در آن کارهای علمی برجسته جهان اسلام ارائه شود.

کد مطلب: ۶۸۷۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، مهدی صفاری‌نیا در نشست خبری امروز اعطای جایزه مصطفی را حرکتی به سمت بنیاد علم و فناوری در سراسر جهان دانست و اظهار کرد: این حرکت با عنوان بنیاد علم و فناوری مصطفی در حال فعالیت است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در جایزه مصطفی خاطر نشان کرد: از آنجایی که ظرفیت این جایزه بیش از آن است که هر دو سال یکبار برگزار شود، می‌توان این مراسم را هر سال یک بار برگزار کنیم تا در آن کارهای علمی برجسته جهان اسلام ارائه شود.
صفاری‌نیا اضافه کرد: بر این اساس فعالیت‌های دبیرخانه جایزه مصطفی به این بنیاد منتقل خواهد شد.
دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) ادامه داد: ما علاوه بر اعطای جایزه مصطفی برنامه‌های مشترکی مانند نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری میان دانشمندان جهان اسلام را داریم که تاکنون دو دوره در تهران و مالزی برگزار شده است.
به گفته وی، دور سوم این نشست‌ها در تهران و دور چهارم آن در کشور عمان برگزار خواهد شد.
صفاری‌نیا برگزاری مسابقه علمی "کنز" را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه جایزه مصطفی نام برد و اضافه کرد: این جایزه علمی از سال جاری آغاز شده است و در طی آن دانشجویان جهان اسلام که در حوزه‌های سلامت، انرژی، محیط زیست، فناوری اطلاعات و بانکداری فعال هستند، می‌توانند در آن شرکت کنند.
به گفته وی، این مسابقه در روز 17 آذر ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور کشور عربستان در این رویداد علمی، توضیح داد: جایزه مصطفی یک جایزه علمی و فارغ از مرزهای جغرافیای کشورها است و ارتباط سیاسی با کشورهای دیگر برقرار نمی‌کند.
وی با بیان اینکه این جایزه دو نوع ارتباط شامل ارتباط مستقیم با دانشگاه‌های جهان اسلام و ارتباط با دانشمندان برجسته ایجاد می‌کند، ادامه داد: در صورتی که نهادهای بین‌المللی ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های علم و فناوری داشته باشند، ما از آن‌ها در برگزاری این جایزه و در سایر کشورهای جهان اسلام بهره خواهیم برد.
صفاری‌نیا همچنین تاکید کرد: یکی از داوران این جایزه از کشور عربستان است.
دو برگزیده جایزه مصطفی (ص) معرفی شدند
حسن ظهور، رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) در نشست خبری امروز افزود: بر اساس رای داوران محمدامین شکرالهی از ایران و ارور گلنبه از ترکیه برگزیدگان این دوره از جایز مصطفی هستند.
وی با بیان اینکه این برگزیدگان در حوزه فناوری اطلاعات هستند، گفت: طرح ارور گلنبه با عنوان "ارزیابی سیستم‌های کامپیوتری" و طرح محمدامین شکرالهی با عنوان "ارائه کدهای رپیور" بوده است.
ظهور با تاکید بر اینکه فراخوان این جایزه از اردیبهشت ماه سال گذشته برای 700 دانشمند و 200 نهاد معتبر علمی و دانشگاه‌های داخلی و خارجی ارسال شده است، یادآور شد: با اعلام این فراخوان اقدام به پذیرش طرح‌های ارسالی به حوزه‌های نانو فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های زیستی و پزشکی و سایر حوزه‌ها شد.
رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) دارا بودن اقامت در کشورهای اسلامی و یا غیر مقیم بودن در کشورهای اسلامی، ولی دارای ارتباط موثر با یکی از کشورهای جهان اسلام را از جمله شرایط اعطای این جایزه عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار