نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت و گو با پانا:

اولویت بودجه آموزش‌وپرورش در فضاهای آموزشی باید درمناطق زلزله‌زده باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ براساس اولویت بندی‌ها در روند تخصیص اعتبار باید اولویت اول مناطق زلزله‌زده،‌اولویت دوم مناطق زلزله‌خیز و اولویت سوم مناطق فرسوده کشور باشد.

کد مطلب: ۶۸۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا، درخصوص بودجه آموزش‌وپرورش و سهم مورد نیاز در روند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی اظهار کرد:‌ پیگیری ‌ها در مورد بودجه سال 97 طی سه روز در هیئت دولت به بحث گذاشته و بعد از آن به طور لایحه به مجلس ارائه می‌شود و ماه آینده مجلس بر روي این لایحه به طور دقیق ارزیابی‌هايي را انجام مي‌دهد.

وی ادامه داد:‌ به اعتقاد من تمامی مدارس و فضاهای کشور بايد بازسازی شوند اما مساله بودجه و امکانات کشور هم باید مورد توجه قرار گیرد بر این اساس نیازمند اولویت‌بندی در تخصیص اعتبارات برای مساله بازسازی فضاهای آموزش‌وپرورش هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس اولویت‌بندی‌ها در روند تخصیص اعتبار باید اولویت اول مناطق زلزله‌زده،‌اولوت دوم مناطق زلزله‌خیز و اولویت سوم مناطق فرسوده کشور باشد.

بايد زمينه‌هاي تحصيل اتباع خارجي فراهم شود

عابدي در مورد شرایط تحصیل اتباع خارجی در مدارس کشور و تامین اعتبار لازم برای تحصیل آن‌ها بیان کرد:‌ برای دانش‌آموزان اتباع خارجی باید زمینه‌های لازم تحصیل را فراهم کنیم که البته این مساله باید با نگاه به امکانات موجود باشد.

وی در پايان تصریح کرد: براساس قانون اساسی تحصیل برای ایرانیان رایگان است اما برای اتباع خارجی دارای توان مالی می‌توان استفاده از مدارس غیردولتی را مورد توجه قرار داد البته توجه به پوشش تحصیلی این گروه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار