حاجیان زاده بیان کرد؛

ایجاد ستاد امداد فرهنگی کانون پرورشی و فکری برای مناطق زلزله زده

مدیرعامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان از ایجاد ستاد امداد فرهنگی کانون پرورشی و فکری برای مناطق زلزله زده خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا؛ علیرضا حاجیان زاده در مورد اقدامات مربوط به رسیدگی مناطق زلزله زده، بیان کرد: هر زلزله ای آثار تخریبی و ضرر و زیان های جانی و مالی دارد علاوه بر آن آسیب های روحی و روانی هم به دنبال زلزله ایجاد می شود.
وی ادامه داد. کودکان و نوجوانان در حوادث مانند زلزله آسیب پذیرتر هستند بنابراین نیاز به امداد رسانی ها برای این گروه مضاعف است.
مدیر عامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در کنار امدادرسانی های مرسوم، امداد رسانی روحی و روانی برای دانش آموزان نیاز است، عنوان کرد: امداد رسانی های روحی موجی شده تا کودکان و نوجوانان با امید بیشتری زندگی کنند.
حاجیان زاده با اشاره به اینکه کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در سه حوزه شناختی، عاطفی و رفتاری فعالیت دارد، گفت: کانون در زلزله های مختلف از جمله زلزله اخیر وارد عمل شده است.
وی از اعزام ۱۰مربی ثابت و شش مربی سیار به مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: فعلا مربیان مرد به مناطق اعزام شدند و بعد از بهبود نسبی شرایط مربیان خانم به مناطق اعزام خواهند شد.
حاجیان زاده تصریح کرد: ستاد امداد فرهنگی کودکان و نوجوانان را در مناطق ایجاد کردیم همچنین ۲انتصاب جدید در این راستا انجام شد.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: اجرای برنامه های هنری در کمپ های کانون، توسط مربیان اعزام شده مانند بازی های گروهی، قصه‌گویی، کارگاه جوایز و ایجاد تحرک ، پویایی و نشاط در نظر گرفته شده است.
وی از راه اندازی ۷۰ پایگاه برای جمع آوری کمک و هدایای مردمی به زلزله زدگان در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: پنج پایگاه در تهران برای جمع آوری هدایای فرهنگی مردم در نظر گرفته شده است.
حاجیان زاده به اجرای طرح" کانون مدرسه" در مناطق زلزله زده اشاره داشت و گفت: در حال آماده سازی ۳۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق زلزله زده هستیم و پنج هزار بسته تاکنون ارسال شده است.
وی افزود: ارسال ۲۰ هزار جلد کتاب از مجموعه کتب انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان زلزله زده در نظر گرفته شده است علاوه بر آن ۵۰۰۰ عروسک دارا و سارا به استان های زلزله زده است.
حاجیان زاده تصریح کرد: ارسال ۱۰۰۰ عروسک متفرقه از سوی کانون برای کودکان استان های زلزله زده همچنین حضور هنرمندان در کنار کودکان در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار