رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد؛

اختصاص یک ردیف بودجه برای آسیب‌های اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه ردیف بودجه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کرده است.

کد مطلب: ۶۸۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، عبدالرضا عزیزی در برنامه پرسشگر در مورد آسیب های اجتماعی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب که در این خصوص تأکیدات زیادی داشته‌اند گفت: در برنامه ششم توسعه ردیف بودجه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کرده و شورای اجتماعی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: 170 میلیارد تومان برای ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا کرده و این میزان اعتبار به طور کامل محقق نمی شود بنابراین، نمی‌توان نمره خوبی به این عملکرد داد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب مجلس 15 میلیارد تومان در سال 94، به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کرد، اما در مقایسه با 1600 میلیارد دلار گردش مافیای موادمخدر و سود 300 تا 500 ملیارد دلار، قطعاً رقم کمی است.
عزیزی گفت: سالیانه 65 میلیارد نخ سیگار مصرف ‌شده که اعتبار 6 هزار میلیارد تومان برآورد شده است همچنین هزینه عوارض ناشی از مصرف سیگار 18 هزار میلیارد تومان است و 26 درصد مردم کشور فقط مواد مخدر سنتتیک مصرف می‌کنند.
وی ادامه داد: اعتباری حدود 7 هزار میلیارد تومان است و 74 درصد نیز سایر مواد مخدر را مصرف می‌کنند که این حدود 14 هزار میلیارد تومان می‌شود.
وی با اشاره به رقم بالای اعتبار مصرفی در خصوص مواد دخانی و مخدر در کشور یادآور شد : این آمار یعنی اینکه بدون هزینه‌های مرزبانی، پلیس، دستگاه قضایی و زندان‌ها، ما در سال فقط 40 هزار میلیارد تومان را در کشور دود می‌کنیم یعنی دو برابر اعتبارات عمرانی کشور است؛ در نتیجه این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار