کیایی در برنامه پرسشگر بیان کرد؛

شناسایی 4 هزار دانش آموز دارای رفتارهای مخاطره آمیز

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته با تلاشهای انجام شده 4 هزار دانش آموز دارای رفتارهای پرخطر در مدارس شناسایی شدند.

کد مطلب: ۶۸۶۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ نادر منصورکیایی در برنامه پرسشگر در خصوص بحث آسیب های اجتماعی در مدارس، اظهارکرد: سامانه پایش و مدیریت آسیبهای اجتماعی در مدارس به آدرس moragbat.medu.ir برای تمامی مدارس کشور فعال بوده و مدیران می توانند در این سامانه اطلاعات مربوط به مسائل آسیب های اجتماعی را ثبت کنند اجرای این سامانه از نیمه اول سال 96 آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این سامانه به سوالات مربوط به رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی همچنین فراوانی این آسیب ها پاسخ داده می شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تصمیم داریم تا ثبت اطلاعات در این سامانه برای تمام مدارس قابل اجرا باشد. وزیر آموزش و پرورش چندی پیش مشارکت فعالانه در این سامانه را ابلاغ کرده تا اطلاعات دقیق تری کسب شود.

کیایی بیان کرد: اطلاعات مربوط به آسیب های اجتماعی دانش آموزان از طریق این سامانه همچنین طرح های مختلفی که چنین رویکردی دارند جمع آوری می شود همچنین امکان شناسایی و ارائه آمار مربوط به آسیب های اجتماعی دانش آموزان را داریم .

بودجه مسئله آسیب های اجتماعی

وی در مورد تخصیص بودجه به مسئله آسیب های اجتماعی گفت: هر ساله میزان این بودجه متفاوت است اما خوشبختانه از سال گذشته در قالب لایحه ای این بودجه در نظر گرفته شده است و میزان اعتباری که سال گذشته در حوزه آسیب های اجتماعی هزینه شده با احتساب کمک های سایر نهادها و سازمان ها 30 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: در بحث آسیب های اجتماعی نقشه راه پیشگیری از این آسیب ها در نظر گرفته شده در این راستا هفت راهکار معتبر نظیر آموزش ، آگاه سازی، فعالیتهای ترویجی، فعالیتهای جایگزین،مددکاری و فعالیتهای جامع محور مورد توجه است.

وی گفت: در مدارس سه حوزه آموزشی، فرهنگی و مددکاری را موردتوجه قرار دادیم و به فراخور شرایط دانش آموزان این برنامه ها اجرایی می شود البته با وجود چنین کارهایی همچنان با چالشها در حوزه دانش آموزی مواجه هستیم.

کیایی ادامه داد: گسترش عوامل مخاطره آمیز، نرخ پوشش و توجه به یکی از مهمترین مسائل آسیب های اجتماعی به نام خودکشی از جمله این چالش ها است.

45 درصد مدارس کشور تحت پوشش آموزشهای پیشگیرانه قرار دارند

وی با اشاره به اینکه 45 درصد مدارس کشور تحت پوشش آموزشهای پیشگیرانه قرار دارند گفت: گسترش عوامل مخاطره آمیز و کمک به جلوگیری از خودکشی از مهمترین مواردی است که همواره آن را مورد توجه قرار دادیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید نظام شناسایی در برابر آسیب های اجتماعی را ارتقا دهیم و مداخلات درمانی و مددکاری در دستور کار قرار گیرد که البته سال گذشته با تلاشهای انجام شده 4 هزار دانش آموز دارای رفتارهای مخاطره آمیز را شناسایی کردیم.

وی عنوان کرد: کتابهایی برای هر سه دوره تحصیلی درنظر گرفته شده تا مشکل نرخ پوشش دانش آموزان را برطرف کنیم و معلمان علاوه بر فعالیت های آموزشی مسائل مربوط به این معضل را موردتوجه قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار