ایران حملات ترویستی در مصر را محکوم کرد

ظریف:تروریسم تفاوتی میان ارزش‌های الهی و انسانی قائل نیست

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در توییتی به زبان عربی حادثه تروریستی مصر را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۶۸۶۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: «بار دیگر دست تروریسم بُزدل به ملت عزیز مصر ضربه زد و دوباره ثابت کرد تروریسم تفاوتی میان ارزش‌های الهی و انسانی قائل نیست؛ همانطور که میان مکان‌ها حتی اگر مسجد و عبادتگاه باشد فرقی نمی‌گذارد. من این اقدام تروریستی پست را به شدت محکوم کرده و از خداوند برای شهدای این حادثه رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.»

روز گذشته در پی حمله افراد مسلح به کانبات یک مسجد در منطقه العریش مصر ، حداقل 235 نفر کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شدند. این حادثه در روستای «الروضه» اتفاق افتاد و بیشتر کشته شدگان از نمازگزاران جمعه هستند.

در پی این حادثه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردى با خانواده هاى قربانیان این حادثه و مردم مصر، تصریح کرد: «بى تردید تروریسم تکفیرى که این روزها متحمل سخت ترین شکست هاى خود در منطقه شده، از هیچ کوشش مذبوحانه و اقدام بیرحمانه اى براى ابراز وجود مجدد دریغ نمى ورزد و این مسؤولیت دولت هاى منطقه را براى شناخت واقعى و دقیق تروریسم و مقابله جدی و جمعى با آن دوچندان می کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تمامی ملت ها و دولت ها را در این برهه خاص به هوشیاری هرچه بیشتر در برابر توطئه های جدید شکست خوردگان خون ریز و مرگ آفرین فراخواند.

در حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی که احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد.

در شرایطی که برخی گزارش‌های اولیه از مشارکت شش تروریست در این حمله حکایت داشت، پلیس مصر اعلام کرد بیش از 30 فرد مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند. تروریست‌ها ابتدا اقدام به انفجار یک بمب کردند و سپس با محاصره مسجد به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند. آن‌ها همچنین خودروهای مردم را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به شهرک الروضه را بستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار