همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی

برگزاری اولین همایش کتابخوانی فضای باز در قوچان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ،اولین همایش کتابخوانی فضای باز با حضور مسئولین و دانش آموزان در مکان باغ ملی شهرستان برپا گردید.

کد مطلب: ۶۸۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، حسن روحانی مدیر آموزش و پرورش قوچان در حاشیه این مراسم و در گفتگو با پانا یکی از اعوامل کم رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در ایران را اموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: باید دانش اموزان را با فضای کتاب های غیر درسی هم اشنا کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که کتابهای درسی باعث غفلت دانش اموزان از کتب غیر درسی شده است،افزود: باید تعداد این همایش ها را در ایران افزایش دهیم تا شاهد بالا رفتن فرهنگ کتابخوانی در کشور باشیم.

روحانی هم چنین نقش خانواده هارا نقشی اساسی در ترغیب دانش اموزان و علاقمند شدن آنها به کتابخوانی تلقی کرد.

ضیائی رئیس اداره ارشاد شهرستان قوچان هم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: همه ما در ترویج فرهنگ کتابخوانی سهیم هستیم.

وی با عنوان این موضوع که اداره ارشاد در مراسم امروز ۵۰ جلد کتاب اهدا کرده است ،خاطرنشان کرد: ما امادگی خودرا جهت اهدا هرگونه کتاب به این مجموعه و تشویق دانش اموزان و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان اعلام کرده ایم.

ضیایی ضمن احساس تاسف از پایین بودن میزان سرانه کتابخوانی در ایران بیان نمود: اگر نهادهایی از قبیل اموزش و پرورش،کتابخانه ها،کانون پرورش فکری و اداره ارشاد دست به دست هم دهند مسلما سرانه کتابخوانی بالا خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار