امام جمعه اردبیل:

دولت در بخش درمان بیماران موفق عمل کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت در کشور اقدام خوبی را در بخش درمان بیماران انجام داده است.

کد مطلب: ۶۸۶۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در جریان بازدید از بخش دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران واصحاب رسانه گفت: در گذشته گلایه های بیشتری در ارتباط با تامین درمان و رفاه حال بیمار در بیمارستان ها می شد اما در سال های اخیر اقدام های خوبی در رسیدگی به وضعیت بیماران در مراکز درمانی انجام شده است .
وی با اشاره به تجهیز بخش دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: با تجهیز دستگاههای پیشرفته در این بخش شاهد درمان بیماران کلیوی هستیم .
امام جمعه اردبیل راه اندازی دستگاه پیوند کلیه در استان را ضروری خواند و افزود: با راه اندازی و مهیا شدن مقدمات پیوند کلیه بسیاری از مشکلات بیماران کلیه رفع و دیگر نیازی به اعزام بیماران به استان های همجوار نخواهد بود .
عاملی با اشاره به رضایت بیمارن دیالیزی از خدمات رسانی در بیمارستان بوعلی بیان کرد: تمام امکانات مورد نیاز بیماران دیالیزی در این بیمارستان آماده شده و خدمات رسانی به بیماران هم بدون تاخیر و معطلی در نوبت انجام می گیرد .
وی ایجاد تشکل مردمی در حمایت از بیمارن کلیه را یادآور شد و افزود: خوشبختانه در این استان چند موسسه خیریه برای حمایت از بیماران دیالیزی راه اندازی شده که نیازهای مالی این بیماران را تامین می کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل هم در این دیدار اظهار کرد: مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی با ۵۲ تخت فعال در حال خدمت رسانی به بیماران دیالیزی است که ۵ تخت آن جدیدا توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری و در اختیار بیماران قرار گرفته است .

قدرت اخوان اکبری گفت: به ۲۹۵ بیمار در این مرکز به صورت مداوم خدمت رسانی می‌شود که ۱۶۵ بیمار مرد و ۱۳۰ بیمار زن در ۳ نوبت دیالیز می‌شوند .

وی اضافه کرد: شهرستان‌های دیگر استان نیز امکانات دیالیزی به اندازه کافی دارند و از این لحاظ در سطح استان مشکل خاصی نداریم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه اکثر بیماران در سنین بالای ۶۰ سال هستند تصریح کرد: حدود ۴۰ نفر پرسنل از جمله پرستار و پزشکان متخصص در این مرکز در حال خدمت رسانی به بیماران هستند .

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل نیز گفت: برای خدمات رسانی به بیماران دیالیزی امکانات لازم فراهم شده است .
محمد رضا منصور حسینی افزود: 57 دستگاه دیالیز در این بخش فعال است که پنج مورد آن اخیرا با هزینه پنج میلیارد ریال خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است .
وی بیان کرد: 295 بیمار دیالیزی شامل 165 مرد و 130 خانم در این بخش تحت درمان هستند .

گفتنی است:در این بازدید از بخش های مختلف دیالیز بازدید و به بیماران هدایایی همراه با یک شاخه گل اهدا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار