طرح خرید خدمات آموزشی، اصلی‌ترین مسیر تامین نیروی انسانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال های آینده اصلی ترین راه تامین نیروی انسانی، استفاده از خرید خدمات آموزشی است و راهی جز ورود به توسعه مشارکت‌ها در حوزه آموزش و پرورش برای جذب نیرو و جذب دانش آموزان نخواهیم داشت.

کد مطلب: ۶۸۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد حسن قائدیها در گردهمایی شورای عالی موسسان مدارس غیردولتی کشور اظهار کرد: اصفهان شهر بزرگی است به بزرگی تاریخ و به نسبت جمعیت درصد بالایی از مردم در جبهه جان خود را نثار کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور ارتباطات جامعی با مردم دارد. و خانواده 45 میلیونی است و معتقدم کل جامعه با آموزش و پرورش مرتبط هستند و همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که سرمایه اصلی، سرمایه مردمی هستند.

قائدیها ادامه داد: با صراحت اعلام می کنم که هیچ کدام از دولت ها برنامه اصلی شان آموزش و پرورش نبوده است این در حالی است که اگر توجه خاص به بحث تعلیم و تربیت در کشور می شد، وضعیت مطلوب تر بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان افتخار دارد که در دورترین روستاهای صعب العبور پرچم جمهوری اسلامی ایران را برافراشته است.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از کشورها حرکت خود را در استفاده از منابع غیردولتی در تعلیم و تربیت شروع کرده اند. به طوری که اداره آموزش و پرورش به عهده دولت ها نیست بلکه شهرداری ها اقدام به اداره آموزش و پرورش می کنند.

محمد حسن قائدیها اعلام کرد: در حال حاضر از آنجایی که 77/18 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند باید به موسسان غیردولتی فرصت دهیم تا وارد عمل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: متاسفانه امروز تعداد خروجی نیروهای آموزش و پرورش بر نیروهای ورودی پیشی گرفته است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بیش از 4/96درصد اعتبارات آموزش و پرورش به بحث حقوق پرسنل اختصاص داده می شود، اداره کردن آموزش و پرورش واقعا معجزه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: بارها اعلام کرده ام که در سال های آیند اصلی ترین راه تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، استفاده از خرید خدمات آموزشی است اما هنوز حدود 70 درصد به موسسان غیردولتی مدیون هستیم و راهی جز ورود به توسعه مشارکت ها در حوزه آموزش و پرورش در زمینه جذب نیرو، جذب دانش آموزان نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون در شهری زندگی می کنیم که حدود یک سوم فضای آموزشی آن نیاز به مقاوم سازی دارد و بیش از 500 مدرسه استیجاری و اوقافی وجود دارد که با این وضعیت نیرو باید فرصت را برای استفاده از بخش غیردولتی و همچنین بکارگیری توانمندی های مردمی فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار