فرمانده شيفت ايستگاه شماره ۷ سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

نشت گاز منوکسيد کربن در ساختمان سه طبقه به خير گذشت

مسلم چريکي، فرمانده شيفت ايستگاه شماره هفت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از انتشار گاز منوکسيد کربن در يک مجتمع مسکوني سه طبقه در قزوين خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، چريکي افزود: پيرو اطلاع رساني اين حادثه به سامانه 125 از سوي شهروندان، ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني قزوين به سرعت آتش نشانان ايستگاه شماره هفت شهيد مفتح را به محل حادثه واقع در خيابان شهيد بابايي ـ تقاطع مدني رهسپار کرد.

وي بيان کرد: نيروهاي عملياتي پس از رسيدن به محل بي‌درنگ و با استفاده از دستگاه گازسنج و تجهيزات ويژه آتش نشاني وارد ساختمان شده و پس از بررسي و جستجو در واحدهاي 6 گانه اين محل با موارد زيادي از ناايمني مانند نصب دودکش در نماي ساختمان، استفاده 2 وسيله گاز سوز از يک دودکش، استفاده از لوله هاي آکاردئوني به جاي دودکش‌هاي استاندارد، استفاده از دودکش با شيب رو به پايين، اتصال ناايمن لوله دودکش بخاري به خروجي شومينه و نشت گاز منوکسيد کربن از محل اتصالات آبگرمکن ديواري مواجه شدند.

وي اظهار کرد: نيروهاي آتش‌نشاني با استفاده از تجهيزات ويژه و فن‌هاي دمنده، گاز سمي منوکسيد کربن را از داخل ساختمان به بيرون تخليه کرده و در پايان تذکرات لازم را به منظور جلوگيري از نشت مجدد گاز منوکسيد کربن در داخل ساختمان به ساکنان آن گوشزد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار