مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس هشترود/

پاشایی:تضمین اعتبار محتوا، سندیت و ارجاع علمی سه شاخصه اصلی کتاب هستند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تضمین اعتبار محتوا، سندیت و ارجاع علمی سه شاخصه اصلی کتاب است که در فضای مجازی وجود ندارد.

کد مطلب: ۶۸۵۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی روز دوشنبه در مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی که به صورت نمادین در دبیرستان پروین اعتصامی هشترود برگزار شد بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به عنوان عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: سهم آموزش و پرورش استان از برگزاری نمایشگاه های کتاب در مدارس 2 هزار نمایشگاه کتاب در2 هزار مدرسه است.
وی بر اهمیت توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: تضمین اعتبار محتوا، سندیت و ارجاع علمی سه شاخصه اصلی کتاب است که در فضای مجازی وجود ندارد.
پاشایی گفت: ماموریت و رویکرد ما تغییر و ارتقاء شاخص های عمومی آموزش و پرورش در بحث های کیفیت آموزشی، کنکور سراسری، درصد قبولی، توسعه پژوهش سراها، افزایش بهروری نیروی انسانی، افزایش پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بیسوادی، بحث اوقات فراغت، توجه به مسائل پرورشی، بهداشتی، ورزشی و سلامت دانش آموزان است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هشترود نیز نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه امری ضروری دانست و افزود: کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال و تنها مونس انسان های اندیشمند است.
سیده زهرا طاهر موسوی نقش کتابخانه در انتقال علوم به افراد را بسیار سازنده عنوان کرد و گفت: باید از توان نخبگان فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.
طاهر موسوی تقویت و اشاعه این موضوع و همچنین فرهنگ سازی مسئله کتاب و کتابخوانی را نیازمند عزم ملی دانست.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 39 ناحیه و منطقه دارای حدود 700 هزار دانش آموز، 47 هزار کادر فرهنگی و 8 هزار و 500 مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار