مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس خبرداد:

پیش بینی تولید ۲۲۰ تن بذر هیبرید کلزا در سال آینده

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: برای نخستین بار امکان تکثیر بذر هیبرید کلزا فراهم شد و پیش بینی می شود ۲۲۰ تن بذر هیبرید کلزا در سال آینده تولید شود.

کد مطلب: ۶۸۵۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، ارسلان کاظم پور اظهار کرد:کشت وصنعت پارس امسال توجه ویژه‌ای به کشت دانه های روغنی بخصوص کلزا و سویا داشته است بگونه‌ای که سطح زیر کشت این محصولات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است. وی افزود: امسال ۸۰ هکتار از مزارع این شرکت زیر کشت کلزای زمستانه و ۲۰۰ هکتار زیر کشت کلزای بهاره رفته است .

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس ادامه داد: در بازدیدی که از سوی مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از مزارع این شرکت به عمل آمد وضعیت کشت دانه‌های روغنی خوب و رضایت بخش بوده است .

وی یکی از کارهای شاخص این شرکت را تولید بذر هیبرید کلزا برشمرد و اضافه کرد: تولید این بذر با نظارت شرکت اورالیس فرانسه و بر اساس موافقت جمهوری اسلامی با کشور فرانسه صورت می‌گیرد .

کاظم پور تصریح کرد: برای نخستین بار ۲۰۰ هکتار از بذر هیبرید کلزا توسط این شرکت وارد کشور شده و در چهار استان کشور از جمله اردبیل در مزارع این شرکت کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود تا حدود ۲۲۰ تن از این بذر از مزارع برداشت شود و درصورتی که در داخل کشور در زمنیه تولید این بذر به خود کفایی برسیم قادر خواهیم بود از خروج ده میلیارد تومان ارز به خارج کشور برای واردات بذر هیبرید کلزا جلوگیری کنیم .

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: هدف‌ ما در تولید بذر هیبرید کلزا طی سه سال آینده این است که بتوانیم با سعی و اهتمام کارشناسان این شرکت میزان تولید این بذر را به ۱۳۰۰ تن در سال افزایش دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار