نماینده شوشتر:

آمریکا در جنگ‌افروزی‌ها و جنایات منطقه سهیم است

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: آمریکا برای حفظ موقعیت برتر به هر تزویر و رفتار غیرانسانی متوسل می‌شود. این کشور در جنگ‌افروزی‌های منطقه، جنایت عربستان در یمن و جنایت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی سهیم است.

کد مطلب: ۶۸۵۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سهراب گیلانی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان غرب کشور رفع کمبودهای دیار زلزله‌زده را از دولت‌مردان خواستارم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، افزود: برجام معاهده چند جانبه‌ای است که آمریکا ملزم به رعایت آن است. خواسته مردم از مسئولان این است که هیچ تعهد دیگری را نپذیرند.

وی ادامه داد: عربستان به طور حتم مسیر سیاهی را انتخاب کرده که در تنگه راه، آوار برسرش خراب خواهد شد. دست آمریکا در مسئله عربستان به وضوح مشخص است. عربستان سرنوشت همراهی آمریکا با صدام و قذافی را دید. مطمئن باشد نتیجه هم‌پیمانی با آمریکا را به زودی خواهد دید. به مسئولان اجرایی پیشنهاد می‌کنم با انجام پیمان‌های برد - برد شرایط منطقه را کنترل کنند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس در بخش دیگری از نطقش با بیان اینکه حمایت وسیع دولت از بخش خصوصی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد، افزود: تنها راه برون‌رفت از تنگنای غم‌انگیز اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید و اشتغال است. هماهنگ‌سازی بخش‌های آموزش، صنعت، کشاورزی، انرژی و گردشگری با پشتوانه بانک‌ها و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اشتغال‌زای داخلی کمک بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی می‌کند.

گیلانی با بیان اینکه مردم در برخی بخش‌ها در استان خوزستان در رنج به سر می‌برند، گفت: مردم روستاهای ساکن در کنار رودخانه‌های کارون، دز و کرخه اجازه برداشت از آب این رودخانه‌ها برای کشاورزی را ندارند. اگر بخواهند از آب این رودخانه‌ها استفاده کنند باید آب‌بهاء به هفت برابر قیمت معمول پرداخت کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: متاسفانه در گرمای 57 درجه استان قیمت برق چند برابر می‌شود. ریزگردها در استان هر سال بیشتر می‌شود و آمار بیکاری در برخی شهرستان‌های استان بیش از 30 درصد شده است. سد گتوند با بیش از 8.5 میلیون تن نمک در حوضچه‌اش آبگیری می‌شود. در زمان آغاز به کار مدارس شهرستان شوشتر 260 کلاس فاقد معلم داشت و 900 نفر نیروی آموزشی کم داشت. سرقت در شوشتر 20 درصد افزایش یافته است و در چهار شهر گتوند شب‌ها هیچ دکتر و امکانات پزشکی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار