بسته خبری آموزش و پرورش پانا؛

کمک طرح خریدخدمات به افزایش پوشش تحصیلی/خسارت66میلیاردی زلزله به مدارس

مهم‌ترین خبر آموزش و پرورش در هفته اخیر وارد شدن خسارت 66 میلیارد تومانی به مدارس زلزله زده کرمانشاه و برگزاری نخستین نشست خبری وزیر آموزش و پرورش بود.

کد مطلب: ۶۸۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، بسته خبری این هفته با برگزاری نشست صمیمانه حسین بزرگی زاده بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش در خصوص بررسی خسارت های وارد شده به مدارس اسلام آباد ارومیه آغاز شد همچنین در این هفته می توان به برگزاری نخستین نشست خبری وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد که در این نشست به مسایل مهمی پرداخته شد.

دانش آموزان را در آموزش و پرورش فراموش کردیم

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به فعالیتهای تشکلهای دانش آموزی، اظهار کرد: سازمان دانش آموزی نهادی عمومی و وابسته به آموزش و پرورش است اما متاسفانه با توجه به اینکه سندتحول بنیادین به طور کامل اجرایی نشده شاهد حضور اندک دانش آموزان در آن هستیم.

تشکلهای دانش آموزی تهدید آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی در خصوص توجه به فعالیتهای تشکلهای دانش آموزی، با اشاره به اینکه 30 هزار مربی در سطح کشور برای برنامه های این تشکلها فعالیت می کنند، اظهار کرد: آموزش مربیان در تابستان انجام می شود تا در طول سال دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند. امسال پیش بینی می کنیم یک میلیون نفر جذب سازمان شوند و مدت جذب از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه است.

خانواده دانش آموز ارومیه‌ای شکایت خود را پس گرفتند

حسین بزرگی زاده بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش درباره خسارات وارد شده به مدارس ارومیه، بیان کرد: در این ماجرا دو مدرسه آسیب جدی دیدند؛ نخست مدرسه "راه شهدا" که تا امروز مبلغی در حدود 600 میلیون تومان برای بازسازی آن هزینه شده است و مدرسه دیگر بادکی است که تا امروز مبلغ 200 میلیون تومان صرف بازسازی آن شده است. علاوه بر آن خودروی 4 معلم که در حیاط مدرسه پارک شده بود به آتش کشیده می ­شود که خسارت این 4 دستگاه خودرو نیز 100 میلیون تومان پیش بینی شده است.

نیازمند ورود بخش غیردولتی در برنامه های پرورشی هستیم

علی رمضانی مدیرکل امور فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزرات آموزش و پرورش در جلسه توجیهی‌‌- آموزشی سامانه اردو و بازدید دانش آموزی گفت: بخش غیردولتی در حوزه برنامه های پرورشی و اردویی وارد شود.

وجود یک آقا در اتوبوس حامل دختران دانش آموز

رمضانی با اشاره به اعزام بیش از 40 هزار نفر به اردوهای راهیان نور، گفت: امسال در دستورالعمل اردوهای دانش آموزی آورده شده است که در اتوبوس حامل دختران دانش آموز یک مربی آقا متاهل برای نظارت وجود داشته باشد.

ترمیم ساختار نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان

محمود مهر محمدی در خصوص برنامه‌ ریزی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان در سال آینده، عنوان کرد: براساس برنامه راهبردی دانشگاه در حال فعالیت هستیم و به دنبال این مساله جذب هیئت علمی، ترمیم ساختار نیروی انسانی غیر هیئت علمی و اصلاح با روش های مختلف و توسعه زیر ساخت های تکنولوژی دانشگاه را در دستور کار قرار دادیم.

انبوه سازان از ساخت فضاهای آموزشی شانه خالی نکنند

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در خصوص مشکلات فضای آموزشی منطقه 22، اظهار کرد: بر اساس ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش اعتقاد داریم انبوه سازان باید بسازند.

وی ادامه داد: نباید انبوه سازان و شهرداری ها از قانون ساخت فضاهای آموزشی شانه خالی کنند آن ها باید طبق قانون به خصوص در مناطقی که مشکل فضای آموزشی دارند، مدرسه بسازند.

ورناصری بیان کرد: انبوه سازان باید نسبت به ساخت فضای آموزشی اقدام کنند زیرا در مناطقی مانند منطقه 22 همچنان مشکلات کمبود فضای آموزشی خواهیم داشت.

کمک طرح خریدخدمات به افزایش پوشش تحصیلی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درنخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: سامانه انتخاب و انتصاب مدیران طراحی شده که بر اساس آن رؤسای آموزش و پرورش مناطق نیازهای خود در حوزه مدیریت مدارس و ویژگی های مد نظر در مورد مدیر را اعلام می کنند و افراد برای تصدی آن داوطلب می شوند.

وی همچنین از اعزام تیم ویزه برای بررسی مدارس آسیب دیده به استان کرمانشاه خبر داد زیرا در این حادثه 21 دانش آموز و 2 همکار فرهنگی جان خود را از دست دادند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح خدمات آموزشی بیان کرد: این طرح به دلیل مصوبه مجلس صرفا در مناطقی که امکان تاسیس مدارس وجود نداشته باشد وجود دارد و با رعایت شرایطی موفق است زیرا باعث شده تا بازماندگان تحصیل کاهش پیدا کنند و ظرف یکی دوهفته آینده مبلغی برای معوقات آنها واریز می شود.

فعالیت حدود 60 هزار نیرو در مدارس شهر تهران

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت حدود 60 هزار نیرو در مدارس شهر تهران، گفت: پیش بینی می کنیم تا 4 سال آینده بالغ بر 20 هزار نیرو بازنشسته شوند.

برنامه های آموزش و پرورش نیازمند شتاب هستند

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص روند عملکرد "سید محمد بطحائی" وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: زمانی که وزیری با 238 رای از سوی نمایندگان مردم انتخاب می شود نشان از محبوبیت و معقولیت وی داشته و با توجه به اینکه بطحائی سابقه آموزش و پرورشی دارد و در عملکرد خود موفق ظاهر شده این انتخاب صحیح به نظر می رسد البته برای تداوم این مقبولیت باید روند فعالیتها در جهت بهبود آموزش و پرورش باشد چرا که رای نمایندگان قابل تغییر خواهد بود.

مراکز رفاهی فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران پذیرای خانواده‌های مجروحین

به دنبال حادثه ناگوار وقوع زلزله در غرب کشور , مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران دستور داد تمامی مراکز رفاهی فرهنگی و خانه های معلم شهر تهران با هماهنگی ستاد مدیریت بحران , پذیرای خانواده‌های معزز مجروحین حادثه اسفبار زلزله غرب کشور باشند.

نیاز به 66 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس تخریبی کرمانشاه

محمدتقی نظر پور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بازدید از مدارس آسیب دیده استان کرمانشاه در اثر وقوع زلزله، با اشاره به نیاز 66 میلیارد تومانی برای بازسازی این مدارس، گفت: تامین فضاهای آموزشی مناطق زلزله زده را در اولویت کارهای خود قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: برای بازسازی مدارس تخریبی 66 میلیارد تومان و برای مقاوم سازی، 10 میلیارد و حصارکشی مدارس نیز 10 میلیارد اعتبار نیاز داریم.

نظرپور اظهار کرد: در استان کرمانشاه 30 مدرسه شهری و 14 مدرسه روستایی تخریب شده است که مجموعا شامل 300 کلاس درس می‌شود.

تجهیز پژوهشسراها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال به گفته معاون علمی فناوری ریاست جمهوری سال رسیدگی و تجهیز پژوهشسراهاست، گفت: اکنون در بحث لیرز و هوافضا در هر استان یک پژوهشسرا در حال تجهیز شدن است همچنین در بحث سلول های بنیادین 4 پژوهشسرا تجهیز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار