معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

دبیران تربیت بدنی تاثیر گذار ترین قشر در حوزه تربیت

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در جمع دبیران تربیت بدنی گفت: دبیران تربیت بدنی تاثیر گذار ترین قشر در بین فرهنگیان در حوزه تربیت هستند.

کد مطلب: ۶۸۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،نشست هم اندیشی دبیران تربیت بدنی مدارس شهرستان دیواندره با حضور خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی آموزش و پرورش دیواندره تشکیل شد.

خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این جلسه با تسلیت حادثه تاسف بار زلزله استان کرمانشاه و جان باختن تعداد از هموطنان مان اظهار داشت: دبیران تربیت بدنی از تاثیر گذار ترین قشر های نظام تعلیم و تربیت هستند؛ که می توانند به عنوان الگوهای سرآمد در حوزه ی تربیتی فعالیت کنند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: چراغ راه ما برای ادامه کار و فعالیت اسناد فرا دستی بخصوص سند تحول بنیادین است؛ که با اراده، خود باوری، مسئولیت پذیری، عزت نفس و بهره گیری از ساحت های شش گانه این سند می توانیم در مسیر تحقق اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

خوشگوار همچنین گفت: سیاست های محوری همانند برنامه محوری، مدرسه محوری، اخلاق مداری، جلب مشارکت بخش های مختلف، همگانی نمودن فعالیت ها، علمی و تخصصی نمودن فعالیت ها و کیفیت بخشی به آنها از جمله سیاست های کاری اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در چند سال اخیر بوده است؛ که با بهره گیری از همین رویه توانسته جایگاه خود را در حوزه تربیت بدنی از رتبه 28 به 8 کشوری ارتقاء دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به دو رکن اصلی حوزه تربیت بدنی یعنی خود درس تربیت بدنی به عنوان یک از 11 واحد دروس ملی و فعالیت های مکمل این درس خاطر نشان کرد: داشتن نیروی انسانی توانمند، فضای مناسب برای فعالیت، داشتن تجهیزات اولیه، نظارت بالینی و نزدیکی هر چه بیشتر ستاد و صف به همدیگر و همچنین اجرای طرح هایی همچون المپیاد ورزشی درون مدسه ای، حیاط پویا، نرمش صبحگاهی و ورزش با خانواده از جمله مواردی است که می تواند به ارتقاء کیفی این دو رکن اصلی حوزه تربیت بدنی کمک کند.

در ابتدای این جلسه عبدی مدیر آموزش و پرورش دیواندره هم در سخنانی ضمن تسلیت حادثه غم انگیز زلزله استان کرمانشاه در رابطه با محور های جلسه عنوان کرد: حوزه تربیت بدنی یعنی نشاط و سلامتی، آنهم به این معنی که کلیه همکارانی که در این حوزه فعالیت دارند به عنوان الگوهای سرزندگی، نشاط و سلامتی مورد توجه کلیه ارکان نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره اهمیت درس تربیت بدنی گفت: نباید درس تربیت بدنی به عنوان یکی از دروس اصلی در حاشیه قرار بگیرد بلکه باید در محور نظام تعلیم و تربیت باشد؛ تا به وسیله آن بتوان زمینه رشد و ارتقاء سایر بخش ها را نیز فراهم آورد.

عبدی همچنین با بیان موفقیت های شهرستان دیواندره در رشته هایی همچون بدمینتون که در سطح کشور هم دارای نشان و عنوان هستند اظهار داشت: مسیر ورزش قهرمانی از مدارس شروع می شود و برای این امر باید تمام تمهیدات لازم اندیشیده شود؛ تا به تمام معنا از کلیه استعداد های دانش آموزان استفاده شود.

بادیدست کارشناس تربیت بدنی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت صورت گرفته در خصوص مواردی همچون برگزاری کارگاههای آموزشی، وضعیت انجمن علمی دبیران تربیت بدنی و برگزاری برنامه هایی همچون نرمش صبحگاهی مطالبی را ارائه داد.

گفتنی است در پایان از زحمات یکی از دبیران پیشکسوت تربیت بدنی فریق عبدی مربی تیم بدمینتون دیواندره که در سطح کشور هم دارای نشان و عنوان هستند؛ با اهداء لوح یادبود تقیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار