مديركل تعاون و پشتيباني خبر داد

اعطاي وام احداث و خريد مسكن به فرهنگيان متقاضي

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از اعطاي وام احداث و خريد مسكن به فرهنگيان متقاضي خبرداد.

کد مطلب: ۶۸۳۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، گودرز كريمي فر در نشست روساي ادارات تعاون سراسركشور در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگيان، برنامه محوري و علمي نگري را دو شاخصه ي مهم حوزه معاونت توسعه مديريت و پشتيباني دانست وگفت: پرهيز از اقدامات سنتي و كارهاي روزمره از اهم فعاليت هاي اين حوزه به شمار مي‌رود.
وي تأكيد كرد: آموختن، آموزش و نهادينه سازي اين دو امر بايد در دستور كار روساي اداره هاي تعاون آموزش و پرورش قرار گيرد.
كريمي فر روساي ادارات تعاون استان ها را سفيران رفاه وخادمان فرهنگيان معرفي و افزود: فعالان اين حوزه با امكانات محدود و انتظارات نامحدود جامعه فرهنگي، همواره در راستاي تقويت و ترويج صحيح تعليم و تربيت در كشور گام برداشته اند.
وي توجه به معيشت، مسكن درمان، بيمه و رفاه جامعه فرهنگي را مهم دانست و تصريح كرد: از آن جا كه بيشترين توقع فرهنگيان كشور متوجه روساي اداره هاي تعاون است بنابراين انتظار مي‌رود با برنامه محوري و پژوهش محوري اهداف كمي و كيفي از پيش طراحي شده را نظامند و گام هاي مثبتي در راستاي رضايت مندي فرهنگيان كشور برداشته شود.
انعقاد تفاهم نامه با بانک ملی
مديركل تعاون وپشتيباني وزارت آموزش و پرورش از انعقاد قرارداد تفاهم نامه ي همكاري في مابين اين وزارت با بانك ملي خبر داد و اظهار داشت: اين قرارداد در قالب وام وتسهيلات مراجعه ازسقف50 ميليون تا يكصد و پنجاه ميليون ريال دراختيار فرهنگيان قرار خواهد گرفت.
كريمي فر ادامه داد: اعطاي وام احداث يا خريد مسكن، تا سقف500 ميليون ريال با سود 12 درصد و بازپرداخت 10 ساله از ديگر سياست هاي اين وزارتخانه براي كلان شهرها و مراكز استاني بالاي200 هزار نفر جمعيت است.
وي تصريح كرد: در صورت دريافت وام احداث مسكن، بازپرداخت اقساط از 10 سال به 12 سال افزايش مي‌يابد.
سياست هاي پشتيباني در قالب كتابچه اي جامع تهیه شود
مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از اداره هاي كل بودجه، امور اداري، تعاون و پشتيباني و اداره كل امور مالي و ذيحسابي به عنوان چهار چرخ معاونت توسعه مديريت و پشتيباني ياد و خاطرنشان كرد: با توجه به تلاش معاونت در راستاي ارايه ي برنامه ها و سياست هاي پشتيباني خود در قالب كتابچه اي جامع انتظار مي‌رود روساي ادارات تعاون نيز سياست ها، راهكارها و برنامه هاي كارساز خود را در قالب برش استاني هدفمند و نظام يافته براي تسريع در كار در اختيار اين معاونت قرار دهند.
كريمي فر، معيشت مسكن و درمان با رويكرد ايستايي، كارايي و زيبايي را شعار مهم اداره ي كل تعاون و پشتيباني دانست و از ايستايي به عنوان يافتن و هرگز تسليم نشدن براي دستيابي به موفقيت ياد كرد.
وي همچنين ازكارايي به عنوان خوب كاركردن به جاي زياد كار كردن ياد كرد وگفت: زيبايي درنظم، گفتار، برنامه ريزي، تكريم ارباب رجوع و هدايت و حمايت از فرهنگيان بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
كريمي فر، سازماندهي و ساماندهي نظام نامه رفاهي فرهنگيان، تقويت و توسعه مراكز رفاهي و درماني، بهبود وضع درمان فرهنگيان با رويكرد حمايت‌هاي تكميلي، توجه به مديريت بهره‌وري يا بهره وري مديريتي با رويكرد كاهش هزينه ها و صرفه و صلاح را از اهم برنامه هاي اداره كل تعاون و پشتيباني برشمرد.
اين مقام مسئول همچنين اعتلاي منزلت اجتماعي فرهنگيان، افزايش رغبت در فرهنگيان با رويكرد انگيزه زايي به جاي انگيزه زدايي، ارتقاي سطح سلامت جسمي و طيب خاطر فرهنگيان را از اهداف مهم اداره كل تعاون و پشتيباني اعلام كرد.
كريمي فر بر رعايت 5 مقوله اساسي مديريتي، برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي، كنترل و نظارت در امور تاكيد كرد و افزود: با توجه به متقاضي بودن برخي از فرهنگيان سراسر كشور براي بهره مندي از مسكن چهارگروه در اولويت قرار مي گيرند.
پرداخت وام مسكن به زنان سرپرست خانوار فاقد مسكن
وي پرداخت وام مسكن به زنان سرپرست خانوار فاقد مسكن، 20 تا 30 سال سابقه خدمت،10تا 20 سال سابقه خدمت و فرهنگيان فاقد مسكن بدو استخدام تا 10 سال سابقه خدمت را به ترتيب داراي اولويت دانست.
مديركل تعاون و پشتيباني در پايان با اشاره به فعاليت 261 مركز رفاهي و120 درمانگاه فرهنگيان سراسركشور بر خوب هزينه كردن منابع استاني تأكيد واظهار داشت: انتظار مي رود از اين منابع و مراكز رفاهي در راستاي تأمين رفاه و معيشت جامعه فرهنگي به نحو شايسته بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار