رئیس گروه تفکر در دفتر تالیف کتاب ها در گفت و گو با پانا اعلام کرد؛

کاهش حجم کتاب تفکر و سواد رسانه ای در تغییرات جدید

رئیس گروه تفکر در دفتر تالیف کتاب های درسی گفت: بخشی از تغییرات کتاب "تفکر و سواد رسانه ای" در جهت کاهش حجم کتاب بوده که از طریق ادغام بعضی دروس و اختیاری کردن چند درس انجام شده است.

کد مطلب: ۶۸۳۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

میترا دانشور در گفت و گو با پانا، با اشاره به حاشیه های ایجاد شده درخصوص کتاب "تفکر و سواد رسانه ­ای" در سال تحصیلی گذشته، درخصوص تغییرات این کتاب در سال جدید اظهار داشت: تالیف این کتاب بعد از نیازسنجی از دانش اموزان و استفاده از آراء صاحب نظران و مطالعات تطبیقی انجام شده است و در شورای برنامه ریزی مناسب ترین مدل را برای استفاده در آموزش و پرورش کشورمان انتخاب کردیم لذا بخشی از نقدها و حواشی ایجادشده درباره این کتاب وارد نبود.

وی درخصوص نقدهای وارده به تصاویر کتاب تفکر و سواد رسانه ای گفت: کتاب چاپ سال 95 حاوی 186 تصویر بود که نقدها روی چهار- پنج تصویر و به طور ویژه یک تصویر اتفاق افتاد. یکی از نقدها این بود که از تصاویر کپی (غیر اورجینال) استفاده شده است . در این خصوص باید بگویم که ماهیت مطالب کتاب اینطور ایجاب می­ کرد که تصاویر کپی باشند؛ زیراوقتی چیزی را از منبع اصلی نقل قول می­کنیم باید همان تصاویر را استفاده کنیم.

رئیس گروه تفکر در دفتر تالیف کتاب های درسی با اشاره به اینکه کتاب جدید طراحی متفاوتی دارد بیان کرد: بخشی از تغییرات در جهت کاهش حجم کتاب بوده از طریق ادغام بعضی دروس و اختیاری کردن چند درس انجام شده است.

وی افزود: البته زمان تدریس این کتاب حتما باید حداقل 90 دقیقه در هفته باشد و حجم فعلی برای این زمان کاملا قابل اجرا است، اما اگر به هر دلیلی حجم کتاب را اضافه تشخیص دهیم باهم تغییراتی در کاهش حجم اعمال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار