در آستانه هفته کتاب ، پزشک لرستانی به مدارس کتاب هدیه کرد

در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی دکتر حسن‌علی طغیانی جراح مغز و اعصاب ، کتاب «طبیعت لرستان» را به مدارس هدیه کرد

کد مطلب: ۶۸۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، این پزشک طبیعت دوست لرستانی که خود از کوهنوردان بنام است در اقدامی پسندیده با هدف ترویج فرهنگ احترام به طبیعت ، حفاظت از محیط زیست ، ترویج فرهنگ مطالع و کتابخوانی و آشنایی دانش آموزان با طبیعت بکرو سرسبز لرستان ، کتاب طبیعت لرستان را به مدارس استان اهدا کرد .

این پزشک حاذق لرستانی با مهمور کردن این کتب با جمله" تنها یک زمین داریم" تلاش کرد تا این پیام را به دانش آموزان و فرهنگیان انتقال دهد که باید در حفظ و حراست از زمین کوشیدو آن را نابود نکرد

وی در ادامه با تاکید بر حفاظت از محیط‌زیست و نقش مدارس و معلمین در الگوسازی و آموزش دانش آموزان تاکید کرد :«برای ساختن جامعه‌ی سالم و زمین پاک باید روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرد، زیرا آینده در دستان و متعلق به آنهاست.
طغیانی ادامه داد : همه‌ی ما مسئولیت داریم که امانت‌دار صادقی باشیم و طبیعت را که منشا همه‌ی خوبی های زندگی است پاس بداریم و شیوه‌های درست پاس‌داشتن را به کودکان و نوجوانانمان بیاموزیم.
وی که در کارهای خیر خواهانه نیز پش‌قدم است، تصریح کرد : یکی از شیوه‌های موثر، همانا بهره بردن از رسانه‌هاست.

طغیانی اضافه کرد : در مدارس می‌توان با استفاده از ابزارهای سمعی ، بصری به ویژه کتاب، فیلم، روزنامه دیواری، برپایی نمایشگاه‌ها و طبیعت‌گردی توسط اساتید مجرب و علاقه‌مند چراغ روشنی پیش‌روی نسل‌های آینده برافروخت و نگرانی‌ها را کاهش داد.

این پزشک سرشناس خرم آبادی در پایان سخنان خود تاکید کرد : امیدوارم که همه در کنار هم و دست در دست هم بتوانیم برای حفاظت از طبیعت ، این موهبت خدادادی گام‌های موثری برداریم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار