استاندار اردبیل:

اتصال بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان بررسی می شود

استاندار اردبیل گفت: اتصال شهرستان بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان بررسی می شود.

کد مطلب: ۶۸۲۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،اکبر بهنام جو در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود : اتصال شهر گمرکی و مرزی بیله سوار مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان با هدف توسعه صادرات و دسترسی بهتر به بازار های جهانی مورد بررسی قرار می گیرد .

وی گفت: در کنار اتصال اصلاندوز مغان به خط ریلی آذربایجان که در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن هم شروع شده اتصال بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان هم بررسی و پیگیری می شود .

استاندار اردبیل بیان کرد: بحث صادرات در این استان در دستور کار قرار گرفته و نیاز است سند توسعه صادرات با بهره گیری از تجارب استان های دیگر تدوین شود تا شاهد رونق صادرات در این استان باشیم .

بهنام جو گفت: برای توسعه صادرات محصول سیب زمینی لازم است موانع پیش رو بررسی و با شناسایی بازار هدف و سلایق مشتری اقدام به صادرات این محصول بشود .

وی افزود: این دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی را در دستور کار دارد و لازم است دستگاه های اجرایی با اعمال مشوق های لازم به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف کمک کنند .

استاندار اردبیل تصریح کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها به واحد های تولیدی و صنعتی به رغم حمایت دولت در طول سالجاری بسیار پایین است و ضرروت دارد بانک ها در پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری کرده و دستگاه های اجرایی هم با رصد مشکلات پیش رو موانع موجود را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند .

بهنام جو افزود: برای بررسی بیشتر و شناسایی موانع پیش رو در پرداخت تسهیلات باید کمیته ای تشکیل شود تا دلایل و علت پرداخت نشدن تسهیلات مشخص گردد .

وی گفت: جذب تسهیلات بانکی مربوط به واحد های تولید استان که به میزان ۲۴۰ میلیارد ریال در هفت ماه سال جاری بوده بسیار پایین است و باید تلاش شود این میزان در یک ماه آینده به ۲ هزار میلیارد ریال برسد .

استاندار اردبیل افزود: این نشست های راهبردی و سیاستگذاری است که می تواند بسیاری از گره ها و مشکلات بخش خصوصی را رفع کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار