در راستای ارتقای توان علمی و پژوهشی دانش آموزان

پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش استان مرکزی تفاهم نامه امضا کردند

پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش استان مرکزی با هدف ارتقای توان علمی و پژوهشی در دانش آموزان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

کد مطلب: ۶۸۲۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه امضا این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه با هدف همکاری هرچه بیشتر پارک علم و فناوری و پژوهش سراهای دانش آموزی استان در راستای ارتقا توان علمی و پژوهشی در دانش آموزان و توجه به ایده و خلاقیت های این قشر از جامعه منعقد شده است.

شهریار فولادوند افزود: با انعقاد این تفاهم نامه همکاری بین پارک علوم و فناوری و آموزش و پرورش استان مرکزی برای توانمندی دانش آموزان نظام مندتر شده و فضایی برای هدایتگری اصولی و خیز علمی هدفمند ایجاد می شود.

وی ادامه داد: 13 پژوهش سرای دانش آموزای در مناطق 1پانزده گانه آموزش و پرورش استان مرکزی فعال هستند همچنین 2 هزار و 531 دانش آموز در پژوهش سراهای استان مرکزی به فعالیت های پژوهشی اشتغال دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: تنها شهرستان های خنداب و سربند در این استان از پژوهش سراهای دانش آموزی بی بهره هستند که امید است زمینه فعالیت این مراکز نیز در آینده نزدیک فراهم شود.
فولادوند ابراز داشت: 240 هزار دانش آموز در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که با بهره گیری از توان پارک علم و فناوری در پژوهش سراهای استان زمینه هرچه بیشتر این دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی فراهم می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز گفت: مطالعات بیانگر آن است که در هر 100 هزار نفر جمعیت دانش آموزی حدود 135 نفر نخبه هستند و با توجه به تحصیل 240 هزار دانش آموز در استان حدود 300 تا 400 نفر آنان را افراد نخبه تشکیل می دهند.

محمد رفیعی افزود: امضا این تفاهم نامه نقش مهمی در شناسایی و هدایت این افراد به سمت انجام فعالیت های پژوهشی، ایجاد شرکت های دانش بنیاد و شکوفایی هرچه بیشتر استعداد های این افراد بر عهده دارد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور در سال 1404 باید بالاترین رتبه علمی منطقه را به خود اختصاص دهد که با تلاش محققان و دانش آموختگان دانشگاهی توانسته هفت سال زودتر این رتبه را در منطقه به دست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار