استاندار آذربایجان شرقی :

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی،فرصتی برای ورود به تحول اقتصادی است

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌ رشیدی فرصتی برای ورود به حوزه‌ گسترده و عمیق تحولات اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان است.

کد مطلب: ۶۸۲۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اذربایجان شرقی ،استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌ رشیدی فرصتی برای ورود به حوزه‌ گسترده و عمیق تحولات اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان است.

دکتر مجید خدابخش در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع ‌رشیدی، اظهار کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و مدتی بعد قطعا نوآوری و فناوری‌های جدید جای فناوری‌های فعلی را خواهند گرفت.

وی با اشاره به نقش نوآوری و فناوری در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیل دانشگاه، تاکید کرد: پالایشگاه تبریز برای تبدیل بنزین معمولی به یورو ۴ معادل ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، اما اکنون بنزین یورو ۵ در دنیا رایج شده است. حتی صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی نیز دائماً در حال تحول و پیشرفت است.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد از توسعه پایدار حرف بزند باید "فکر و تجاری‌سازی" را مورد توجه قرار دهد، در جامعه‌ای که افراد فکر کنند و فناوری‌ها را بومی کنند، در غیر این‌صورت توسعه پایدار نخواهد بود؛ تجاری‌سازی فناوری و فکر از جمله ویژگی‌های نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌ رشیدی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه، ادامه داد: از آقای سبحان‌الهی قدردانیم چرا که ایده‌ برپایی این نمایشگاه توسط این مسئول اجرایی شد و امید است سال به سال موفق‌تر قدم برداشته و بتوانیم در راستای تجاری‌سازی فناوری فعالیت‌های شایسته‌ای انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی فناوری، تاکید کرد: تاکسی اینترنتی در تهران هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بازار بورس قیمت‌گذاری شده، در حالیکه حتی یک ماشین و کارگر هم ندارد و فقط "فکر و نرم‌افزار" است؛ از این رو ما اگر نتوانیم در حوزه فناوری تلاش کنیم یقیناً از این مسابقه‌ بسیار بزرگ "ایجاد ارزش افزوده" عقب خواهیم ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار