در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

رشته "محیط زیست" دارای بیکارترین فارغ التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه چارت پاسگاه های محیط بانی کشور کامل نیست، گفت: در حال حاضر فارغ التحصیلان رشته محیط زیست جزو بیکارترین فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

کد مطلب: ۶۸۲۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به کمبود امکانات محیط بانی در کشور اظهارداشت: محیط بانان کشور در شرایط سخت جغرافیایی با کمترین امکانات مشغول حفاظت از منابع زیستی هستند و با انواع مخاطرات روبرو هستند. بسیاری از آن ها در حین عملیات و کار دچار سانحه می شوند و به خاطر شرایط کاری آسیب می بینند.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران افزود: امکانات و تجهیزات محیط بانی با استانداردهای موجود خیلی فاصله دارد و علاوه بر این محیط بانان از نظر مزایا و حقوق نیز با مشکلات زیادی روبرو هستند و نسبت به سایر کارکنان دستگاه ها وضعیت نامناسبی دارند و حقوقشان کفاف زندگی آن ها را نمی دهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که محیط بانان در کشور با آن روبرو هستند، این است که ناگزیر هستند به جای چند نفر کار کنند. در دنیا به ازای هر هزار هکتار یک تیم محیط بانی وجود دارد و در کنار آن تجهیزات محیط بانی تکمیل است اما این وضعیت در کشور ما متفاوت است به طوری که مسئولیت هر چند هزار هکتار بر عهده یک محیط بان قرار دارد. حداقل باید 8 نفر در هر پاسگاه محیط بانی وجود داشته باشد اما در حال حاضر چارت پاسگاه های محیط بانی کامل نیست.

بازگیر با بیان اینکه کمبود نفرات و تجهیزات فشارهای زیادی بر عرصه های حفاظتی محیط زیست وارد می کند، گفت: عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده در کنار منابع آبی، رودخانه ها، تالاب ها و جنگل ها که جزو سرمایه های طبیعی کشور هستند وقتی با بی توجهی مواجه شود، تخریب می شود و این تخریب که ناشی از دست انسان است باعث می شود تا آسیب بیشتری به ما وارد شود.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اشاره به لایحه حمایت از حقوق محیط بانان نیز گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که هر چه سریعتر لایحه را تعیین تکلیف کنند و تصویب آن را در اولویت قرار دهند. علاوه بر این سازمان استخدامی نیز برای افزایش چارت محیط بانی توجه لازم را داشته باشد چرا که هم اکنون فارغ التحصیلان محیط زیست جزو بیکارترین فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار