رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان خبر داد:

1500نفر در زنجان مبتلا به ام اس هستند

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از آمار ابتلا به بیماری ام اس در استان زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۲۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

احمد شکوریان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا زنجان گفت: 1500نفر در زنجان به بیماری ام اس مبتلا هستند که 800 نفر آنها تشکیل پرونده دادند و معرفی شده از سوی انجمن هستند و 700 نفر آنها هنوز منجر به تشکیل پرونده نشده اند ولی از سوی انجمن شناخته شده هستند.

وی گفت:در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که خانم های جوان بیشتر درگیر این بیماری هستند لذا به این علت عدم مراجعه 700 نفر از بیماران به انجمن صورت نگرفته است.

شکوریان ادامه داد:با توجه به اینکه این بیماری از گذشته وجود داشته،ولی امروزه بصورت گسترده خصوصا در افراد سنین جوان ظاهر می شود و اکثرا بین سن 13تا30 سال شیوع دارد.

این مسئول گفت:علت بروز این بیماری هنوز کاملا مشخص نشده است نه تنها در کشور بلکه در جهان هنوز عامل مشخصی برای شناخت بروز این بیماری تعیین نشده است.

وی در ادامه گفت :در سال های گذشته داروی مشخصی برای درمان این بیماریها وجود نداشت ولی با توجه به پیشرفت های علم پزشکی داروهایی اختراع شده است که میتوان سرعت پیشرفت این بیماری را کاهش داد.

شکوریان از ساخت بزرگترین مرکز درمانی تخصصی در کشور خبر داد و گفت:این مرکز در مساحت 5000 متر فضای فیزیکی ایجاد شده است که تا الان 60درصد پیشرفت داشته است،در ادامه از کمک های مردمی سخن گفت و از نیت خیر خواهانه خیرین تشکر کرد.

شماره حساب های انجمن حمایت از بیماری های ام اس در زنجان

بانک ملت 4304304203

بانک پاسارگاد1-1515150-810-2301

/پایان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار