مدیر آموزش و پرورش بجنورد:

فرهنگیان بیشترین خدمات را برای محرومین انجام می دهند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: فرهنگیان با حضور در محروم ترین مناطق روستایی و کم برخوردار با کم ترین ادعا، بیشترین خدمات را به محرومین انجام می دهند.

کد مطلب: ۶۸۱۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش بجنورد در جمع معاونین شهرستان اظهار داشت: حضور معلمان در مناطق دور دست و محروم که از کمترین امکانات برخوردار هستند خود بیانگر ایثارگری آنان است.

وی افزود: بیش از 60 درصد از جامعه ی 5هزار نفری فرهنگیان شهرستان بجنورد در مناطق محروم خدمت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نهادی است که دانش آموزان و تعلیم و تربیت از مهم‌ترین اولویت‌های آن است تصریح کرد: از این رو حضوری پررنگ در جای جای مناطق شهری و روستایی دارد به گونه ای که در برخی از مناطق حتی با حضور حداقل دانش آموزان نیز برای آموزش آنان یک معلم اختصاص داده تا هیچ دانش آموزی از علم آموزی باز نماند.

اسدی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ احترام به معلم کمرنگ تر شده است یادآور شد: در همه ی جوامع معلمان انسان ساز هستند و آموزش و پرورش دانش آموزان را در جهت تربیت افرادی متعهد، مسئولیت پذیر، آگاه و ارزشمند از اولویت های خود می دانند.

وی تلاش در جهت تخریب وجه و جایگاه معلم را که در برخی از ادوار بر اساس برخی حوادث رقم می خورد را برگرفته عدم آگاهی کامل در خصوص جایگاه و شأن و منزلت معلم دانست و تأکید کرد: در دستورات دینی ما نیز بر حفظ و حرمت گذاری برای مقام و منزلت معلم بسیار تأکید شده است و مورد توجه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد میزان رشد و بالندگی هر جامعه را برگرفته از جایگاه تعلیم و تربیت عنوان و اظهار داشت: فرهنگ و دست یابی به اهداف در جوامع با انگیزه های معلمان ارتباط همسو دارد، به گونه ای که اگر در جامعه ای معلمان از جایگاه بالاتری برخوردار باشند انگیزه و علاقه آنان در جهت نیل به اهداف تعیین شده شتاب می گیرد.

اسدی همچنین شرایط سخت فرهنگیان را یادآور شد و افزود: علیرغم تلاش های پاک و خالصانه معلمان در جهت تربیت فرزندان جامعه، متأسفانه وضعیت معیشتی این قشر از کارمندان نسبت به سایرین از میزان کمتری برخوردار است که اجحاف بر نظام تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش در خصوص هر گونه تخلفی که در عرصه تعلیم و تربیت انجام شود به شدت برخورد خواهد کرد خاطر نشان کرد: در همین راستا درصورتی که به جایگاه و منزلت معلمان و جامعه فرهنگی نیز اجحافی صورت گیرد این امر از مراجع ذی‌صلاح با جدیت پیگیری و در راستای استیفای حقوق فرهنگیان اقدام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همدلی همه اقشار جامعه بتوان در راستای اهداف تعلیم و تربیت اسلامی به سرعت پیش رفت و آینده سازان ایران اسلامی را برای در دست گرفتن مسئولیت های مهم این کشور آماده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار