تمهیدات دستگاه‌های خدمات رسان برای راهپیمایی جاماندگان اربعین

​همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر تهران برگزار می‌شود و جاماندگان از زیارت کربلا می‌توانند در این مراسم شرکت کنند. در این راستا کلیه نهادهای خدماتی تهران برای مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین آماده باش هستند.

کد مطلب: ۶۸۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مراسم پياده روي اربعين حسيني در تهران از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه 18 آبان از ميدان امام حسين ع آغاز مي شود كه عزاداران پس از طي كردن مسير 17 كيلومتري هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظيم (ع) مي رسند.

پلیس پایتخت برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین تمهیداتی را در نظر گرفته و طبق گفته سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت این تمهیدات از ساعت 7 صبح فردا پنجشنبه، راهپیمایی جاماندگان اربعین از سه محور در تهران آغاز می‌شود.

بر این اساس، پلیس تهران بزرگ در میدان امام حسین(ع) و سایر محورهایی که قرار است راهپیمایی در آنها انجام شود طرح‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی را در نظر گرفته است.

بنا به گفته سردار رحیمی، نیروهای پلیس از ساعت 5 صبح در محل‌ها مستقر می‌شوند و آمادگی پلیس برای این مراسم صددرصدی است که از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، محدودیت صد در صدی اعمال می‌شود.

اعلام مسیرهای پیاده روی در تهران

راهپیمایی اربعین در تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و مسیر پیاده‌روی تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد و شهروندان تهرانی می‌توانند از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه به میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند. این مسیر به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند.

بر اساس اعلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، ۱۷ موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهد بود. میدان امام حسین (ع)، میدان شهدا، مسجد آشتیانی‌ها، دروازه دولاب، پل آهنگ، میدان خراسان، تیر دوقلو، لب خط، میدان شوش، سازمان مدیریت پسماند، بوستان کودک، رو به روی بانک ملی شعبه جنوب تهران، پمپ بنزین فداییان اسلام، رو به روی استخر قمر بنی‌هاشم، تقاطع فداییان اسلام و بزرگراه شهید کریمی، تقاطع فداییان اسلام و دیلمان و سه‌راه ورامین موکب‌هایی هستند که برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده است.

طرح راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران، سازمان امور مساجد، شبکه ۵ سیما و شهرداری تهران برگزار می‌شود.

آمادگی آتش نشانی در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین

نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران در شهر نجف و کربلا و مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی، تامین ایمنی زائران سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در مراسم اربعین حسینی را بر عهده دارند.

به منظور تامین ایمنی زائران سرزمین کربلا در مراسم اربعین امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان، 82 نفر از نیروهای آتش نشانی تهران به همراه 20 دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین و تجهیزات کامل خاموش کننده و ابزارهای امداد و نجات در شهرهای نجف و کربلا و مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی مستقر هستند.

خدمات رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

شرکت واحد اتوبوسرانی نیز طی فردا 18 آبان ماه و همزمان با اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات بهينه حمل و نقلي به شركت كنندگان در مراسم مذكور با در نظر گرفتن مسیرهای سه گانه تعیین شده، با تأمين اتوبوس های مورد نیاز برای بازگرداندن شرکت کنندگان گرامی به مقاصد زیر، اقدام به خدمت رسانی می کنند.

ضلع شمالي ميدان شهرري مقابل بيمارستان فيروز آبادي به مقاصد دولت آباد،شوش،خراسان،خاوران وتهرانپارس

ضلع شرقي ميدان بسيج(سه راه ورامين) ابتداي جاده ورامين به ميدان شهرري

پاركينگ مقابل ميدان فرمانداري شهر ری به مقاصد 13 آبان،نازي آباد ، راه آهن ، صالح آباد ، خاني آباد وآزادي

ضلع جنوبي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسنی (ع)خيابان هلال احمر به مقاصد بهشتي،باقرشهر و كهريزك

سرويس رساني به زائرين از ميدان شهرري به مترو بعد از پايان مراسم

مترو شهرري به مقاصد قمصر،باقرشهر،زمان آباد، تورقوزآباد، مفتح،عباس آباد،جاده نظامي،خزانه،راه آهن،صفائيه دولت آباد و خراسان

خدمات مترو به شرکت‌کنندگان در پياده روي اربعین تهران

همچنین شرکت بهره‌برداری راه آهن شهري تهران و حومه اعلام کرد: متروي تهران در روز پنجشنبه 18 آبان، آماده ارائه خدمات حداكثري به عزاداران و شرکت‌کنندگان در پياده روي اربعین تهران است.

بر این اساس، ایستگاه های امام حسین (ع)، شهيدنواب صفوي، میدان شهدا و شهرری در مسیر این راهپیمایی قرار دارند و تمهیداتی در این ایستگاه ها در نظر گرفته شده است.

نوبخت مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران با بيان اينكه خط يك مترو به دليل نزديكي به اماكن مذهبي مختلف در شهر تهران، معمولا در روز اربعين بيشترين مسافر را دارد، گفت: در اين روز با كاهش سرفاصله حرکت قطارها در اين خط، سرويس دهي به مسافران در ساعات پرتردد به حداكثر توان خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار