ايجاد نیروگاه های کوچک تجدید پذیر به همت توزیع برق استان مرکزی

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از نصب و ایجاد نزدیک به یک مگاوات نیروگاه های کوچک تجدید پذیر خورشیدی، بادی و هیبریدی توسط این شرکت در استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۱۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمود محمودی گفت: نزدیک به یک مگاوات نیروگاه کوچک تجدید پذیر توسط این شرکت، نصب و از این میزان ظرفیت، 925 کیلووات نیروگاه خورشیدی در سطح مدارس و مساجد استان همچنین 27 کیلووات آن در ادارات اتفاقات و عملیات ستاد و مدیریت شهرستان های توزیع برق در سطح استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: نیروگاه فتوولتاییک با ظرفیت یک مگاواتی مربوط به پژوهشگاه نیرو و 3 دستگاه توربین برق آبی حلزونی عمودی در اراک با ظرفیت 330 کیلووات متصل به شبکه توزیع و سامانه خورشیدی شرکت گام با ظرفیت 100 کیلووات از جمله نیروگاه های خورشیدی و برق آبی اجرا شده در استان مرکزی است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه وزارت نیرو مولفه های تشویقی و تضمینی گوناگونی را برای جذب سرمایه گذار لحاظ کرده است، ادامه داد: وضعیت بکارگیری انرژی های تجدید پذیر در کشور در مقایسه با سایر کشورهای دیگر رشد چشمگیری نداشته است.

محمودی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در گذر از پیک مصرف برق نقش بسزایی دارد، افزود: یکی از ابزارهایی که می‌تواند تولید کننده برق پایدار و مطمئن در کشور باشد توسعه انرژی‌های خورشیدی است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در شهرهای مختلف استان در زمینه استفاده از انرژی های پاک در دست اجراست، ابرازداشت: استان مرکزی به لحاظ برخورداری از منابع باد، آب و خورشید و نیز اقلیم جغرافیایی مناسب نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های پاک دارد.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه انرژی خورشیدی و بادی یک منبع تمام نشدنی است، بیام کرد: بکارگیری انرژی های پاک توسط صنایع استان مرکزی، پایتخت صنعت ایران نقش بسزایی در کاهش آلایندگی استان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار