در جهت ارتباطات بین المللی دانشگاه انجام شد؛

تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه لایپزیک آلمان

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه لایپزیک آلمان در زمینه بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه در محل دانشکده انقلاب اسلامی منعقد شد.

کد مطلب: ۶۸۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سعید نجفی زنگنه مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور تیم مذاکره کننده آلمانی و برخی از مدیران ستادی و اساتید دانشکده انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه تاکنون چند تفاهم نامه و طرح مشترک میان این دانشگاه با دانشگاه های آلمانی منعقد شده است افزود: این تفاهم نامه با تمرکز بر تربیت و آموزش مدیران کارآفرین و نوآوری در صنعت خودرو میان دو طرف منعقد شده است.

وی افزود: فعالیت و تعاملات بین المللی دانشگاه ها در دولت یازدهم در راستای تحقق سیاست های کلی و بالا بردن رتبه علمی دانشگاه در بین دانشگاه های سراسر دنیا و رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه آموزش، پژوهش و فن آوری افزایش یافت، دانشگاه فنی و حرفه ای نیز از این قاعده مستنی نبوده و فعالیت های خود را در حوزه بین الملل گسترش می دهد.

نجفی به تشابه سیستم فنی و حرفه ای در ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ی منسجم درسی از آغاز تا پایان تحصیل، تدوین محتوای درسی رشته‌های گوناگون به تناسب نیازهای حرفه‌ای، دوره‌ی تحصیل کوتاه‌تر در مقایسه با دانشگاه های دیگر و تحقیقات با توجه به نیاز در زمینه‌های کاربردی از جمله مزیت های دانشگاه های فنی و حرفه ای است.

جاسب نیکفر مدیرکل امور بین الملل نیز درباره تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه گفت: در مرحله نخست موضوع روی این تفاهم و تمرکز روی صنعت خودروست، ولی در مراحل بعدی این اتفاق می افتد.

بوستون برگر استاد دانشگاه لایپزیک آلمان و سر تیم مذاکره کننده نیز در این مراسم گفت: هدف ما از همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای انتقال دانش و تجربه و البته ارائه آموزش های لازم برای توسعه فعالیت های علمی دو طرف و نظام نوآوری در ایران است.

وی درباره فعالیت شرکت های دانش بنیان در ایران افزود: در دانشگاه ها دانش بسیار بالایی تولید می شود، ولی مسئله مهم آن است که روی فعالیت های کارآفرینی در دانشگاه ها باید بیشتر تمرکز شود، چون این امر موجب تولید دانش و انتقال آن به صنعت و اقتصاد کشور می شود.

در پایان نشست جلسه ای با حضور دکتر ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در جهت تشریح فعالیت ها و همکاری ها گزارشی ارائه شد.

گفتنی است، دانشگاه لایپزیگ آلمان universität leipzig یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و دومین دانشگاه قدیمی کشور آلمان واقع در شهر لایپزیگ است. این دانشگاه 9 برنده ی جایزه ی نوبل و همچنین شخصیت های بزرگی مثل نیچه و گوته را در تاریخ خود می بیند. دانشگاه لایپزیگ در سال 1409 تاسیس شده است، پردیس اصلی این دانشگاه در شهر لایپزیگ قرار دارد و مجموعه پردیس های دانشگاه در سراسر شهر و سایر نقاط آلمان واقع هستند. این دانشگاه حدود 29000 دانشجو دارد که حدود 3000 نفر از آنها دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار