هشدار پلیس پایتخت نسبت به بازی‌های رایانه‌ای مخرب

رئیس پلیس پایتخت نسبت به بازی های رایانه ای مخرب هشدار داد و گفت: این بازی‌ها که به شکل غیرمجاز وارد کشور شده یا تکثیر می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سردار حسین رحیمی امروز در حاشیه طرح جمع‌آوری سی دی‌های غیرمجاز با بیان اینکه در طرح پلیس طی 48 ساعت گذشته بیش از 11 میلیون سی دی غیرمجاز و غیر اخلاقی کشف و ضبط شده است، اظهارداشت: این طرح با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری خوب وزارت ارشاد انجام شد. نمایندگان وزارت ارشاد در این طرح با پلیس همراهی داشته و طی دو روز گذشته از بیش از 400 واحد صنفی عرضه کننده محصولات فرهنگی بازدید به عمل آمد که متاسفانه تعداد قابل توجهی از آنها اقدام به عرضه محصولات غیرمجاز نیز کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه واحدهای صنفی عرضه کنده محصولات غیرمجاز در صورت ادامه تخلف پلمپ می شوند، گفت: بیش از 700 دستگاه تکثیر محصولات فرهنگی نیز در این عملیات کشف شد که امیدواریم با هماهنگی خوب مسئولان مربوطه با متخلفان برخورد جدی شود تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

رحیمی در ادامه با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی از بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان در این طرح توضیح داد: این بازی‌ها که به شکل غیرمجاز وارد کشور شده یا تکثیر می‌شود حاوی مسائل ضد اخلاقی است و همچنین بعضا آموزش مسائل شیطان پرستی می‌دهد از این رو لازم است که خانواده‌ها حتما نسبت به چنین بازی‌هایی حساسیت لازم را داشته باشند و اگر می‌خواهند برای فرزندانشان بازی رایانه‌ای خریداری کنند حتما به مشخصات این بازی و تأییدیه‌هایی که از سوی دستگاه‌های مسئول صادر می‌شود توجه کنند.

وی درباره برخورد با سایت‌های عرضه کننده محصولات ضد فرهنگی در فضای مجازی گفت: : فیلترینگ بر عهده کارگروه فیلترینگ است و آنان در زمینه مسدود سازی این سایت‌ها تصمیم می‌گیرند. پلیس به دنبال برقراری انضباط در جامعه است و نمی‌شود که چون ممکن است مواردی در فضای مجازی عرضه شود دیگر با سی دی‌ها برخورد نکنند. در این زمینه نیز نظارت‌هایی وجود دارد و امیدواریم تمامی مسئولان در این حوزه به ما کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار