رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

افزایش ضریب خود اتکایی به گندم در استان پیگیری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: افزایش ضریب خود اتکایی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۰۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: افزایش ضریب خود اتکایی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان پیگیری می‌شود و در این زمینه سال گذشته ۶۰۲ هزار تن و امسال با توجه به خشکسالی که در سطح استان وجود داشت ۴۹۵ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است .

وی افزود: حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد سردخانه‌های سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی نیاز داریم که لازم است بانک‌های استان همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ساماندهی تولید سیب‌زمینی در اردبیل آثاری در سطح کشور داشته و بحث صادرات این محصول نیز با همراهی اداره کل صنعت و معدن و انجمن‌های صنفی ساماندهی شده است .

سروی بیان کرد: در سال گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تسهیلات برای توسعه ماشین‌آلات کشاورزی در استان پرداخت شده است که این اقدام امسال نیز ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد: کل تولید محصولات باغی و کشاورزی استان در سال گذشته ۴.۵ میلیون تن بوده است که امیدواریم با افزایش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تولید پنبه در ۴ سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش یافته است که امیدواریم بازگشت این محصول به دشت‌های مغان ظرفیت کشت این محصول را در استان ارتقا دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار