گفت‌وگو با بازمانده حادثه واژگونی اتوبوس هرمزگان:

هیچ وقت فکر نمی کردم خبرنگار شوم

دانش‌آموز خبرنگار هرمزگانی به بیان توضیحاتی برای نخستین تجربه خبری خود بعد از حادثه تصادف اشاره کرد.

کد مطلب: ۶۸۰۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، واژگونی خودروی حامل دانش‌آموزان فرزانه در هرمزگان دهم شهریورماه امسال خبری تکان دهنده بود؛ خبری که منجر به فوت تعدادی از دانش آموزان و مصدومیت برخی دیگر شد و این مسائل موجی از انتقادات به روند برگزاری اردو و عدم رعایت نکات ایمنی را حین این چنین برنامه هایی را در پی داشت.
انتقاداتی که در نهایت با پیگیری آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس و راه اندازی مرکز کنترل سفرهای برون شهری دانش آموزی و تمهیداتی از این دست موجب تشدید نظارت ها در روند برگزاری اردوهای دانش آموزی شد تا بروز چنین رویدادهایی به حداقل ممکن کاهش یابد.
حادثه ناگوار اردوی دانش آموزی از یک سو و پیگیری حال مصدومان از سوی دیگر جز چالش های اصلی این حادثه بود و اما و اگرهایی در مورد رسیدگی به وضع مصدومان را در رسانه و فضای جامعه ایجاد کرد.
آموزش و پرورش علاوه بر رسیدگی به وضعیت درمانی دانش آموزان حادثه دیده در اقدامی ابتکاری دانش آموزان مصدوم را به عنوان خبرنگار پانا (خبرگزاری سازمان دانش آموزی) انتخاب کرد و دریافتی ماهیانه برای آنها در نظر گرفته شد؛ به همین جهت با صدیقه صادقی یکی از دانش آموزان خبرنگار هرمزگانی گفت‌وگویی داشتیم تا جزئیات این حادثه و حال فعلی اش را جویا شویم.
صدیقه صادقی که اکنون دانش آموز پایه نهم است دچار قطع عضو از ناحیه دست شده و چند مدتی در بیمارستان شیراز برای طی شدن مراحل درمانی در شیراز به سر می‌برد.
وی در مورد شرایط کنونی خود گفت: چند روزی است که به خانه خود در شهرستان رودان بازگشتیم و اکنون شرایط جسمی بهتری دارم اما گاهی یاد آن حادثه می افتم که تحمل آن برایم بسیار سخت است.
این دانش آموز هرمزگانی ادامه داد: با توجه به اینکه مراحل درمانی ام طول کشید امکان تحصیل نداشتم و به تازگی در خانه خودمان مستقر شدیم. آموزش و پرورش قرار است برای درس های سنگینی مانند ریاضی و زبان معلم خصوصی دهد البته بقیه درس ها را که سبک تر هستند خودم می خوانم.
صدیقه گفت: تا زمانی که حالم بهتر شود در خانه درس می‌خوانم و فقط امیدوارم مسئولان همانطور که در این مدت به فکر ما بودند در آینده ما را فراموش نکنند تا بتوانم در درمان خودم و پیوند دست یا استفاده از دست مصنوعی دچار مشکل نشوم.
وی در مورد تجربه خبرنگاری خود اظهار کرد: هیچ وقت فکر نمی‌کردم خبرنگار شوم اما از زمانی که قرار شد خبرنگار پانا باشم به این کار فکر می کنم و برایم جالب است اما هنوز اطلاع کافی ندارم باید تجربه بیشتری برای این کار کسب کنم.
مسئولان به آینده دانش آموزان هرمزگانی بی توجه نباشند
مادر صدیقه در ادامه صحبت های دخترش در مورد حال و هوای خانوادگی بعد از این حادثه، افزود: بعد از اینکه این اتفاق برای صدیقه پیش آمد خواهر و برادرش هم از نظر روحی بسیار صدمه دیدند و شرایط خوبی نداشتند صدیقه هم گاهی که به یاد حادثه می افتد شرایط روحی نامساعدی پیدا می کند.
وی با بیان اینکه همیشه از صدیقه و اخلاق و صبوری اش راضی بودم، گفت: بعد از حادثه نیز صدیقه بسیار خوب با شرایط کنار می آید. امیدوارم مسئولان همانطور که در این مدت حمایتشان کردند آینده دانش آموزان را هم مدنظر داشته باشند و برای ادامه درمان هم کمک کنند.
اولین تجربه خبرنگاری
صدیقه که حالا عضوی از اعضای خبرگزاری پانا شده اولین تجربه خبرنگاری اش را به تهیه گزارشی از مراسم عزاداری برای حضرت رقیه (س) اختصاص داد و علاوه بر تهیه گزارش عکاسی از مراسم را نیز انجام داده است.
برپایی سفره حضرت رقیه با حضور نونهالان و پیش دبستانی
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(ع) مراسم عزاداری برای نونهالان پیش دبستانی عباسیه در مسجد ابوالفضل شهرستان رودان برگزار شد.
در این مراسم نونهالان پیش دبستانی با توجه مراسم عزاداری که در سراسر کشور برگزار می‌شود، به اجرای برنامه های عزاداری متناسب با حال و هوای این روز پرداختند.
گفتنی است؛ در این مراسم با برپایی سفره حضرت رقیه (س) از نوآموزان پیش دبستانی پذیرایی شد همچنین این نونهالان با آداب این مراسم آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار