رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان محلات:

13 آبان درس مبارزه دانش‌آموزان با استکبار است

صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان امام خمینی(ره) شهر محلات نواخته شد.

کد مطلب: ۶۸۰۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت انسان، دو جریان متضاد در فرهنگ مردم دنیا تأثیر گذاشته است، فرهنگ اول مردم را به خداشناسی، سعادت، تکامل و خوشبختی دعوت می کند، جریان دوم مخالف جریان اول است و مردم را فساد، ظلم و خیانت دعوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کاظمی افزود: هر کدام از این جریان ها سرچشمه ای دارد، به فرموده قرآن کریم که در آیه 90 سوره نحل می فرمایند «به راستی خداوند به عدل و احسان و ادای حق خویشاوندان فرمان می‌دهد، و از ناشایستی و کار ناپسند و سرکشی باز می‌دارد، او شما را اندرز می‌دهد باشد که پند گیرید» خداوند تبارک و تعالی است که انسان ها را به خیر و نیکی دعوت می کند.

وی ادامه داد: در آیه 21 سوره نور می آورد «ای مومنان از گام های شیطان پیروی مکنید و هر کس از گام های شیطان پیروی کند [بداند که‌] او به ناشایستی و نابکاری فرمان می‌دهد، و اگر بخشایش و رحمت الهی در حق شما نبود، هیچ‌یک از شما هرگز پاکدل نمی‌شد، ولی خداوند است که هر کس را بخواهد پاکدل می‌سازد و خداوند شنوای داناست» سرچشمه جریان دوم را شیطان بر می شمارد و انسان ها را پیروی از گام های شیطان منع می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: اگر بخواهیم در جریان اول قرار بگیریم در قدم اول باید جریان دشمن و مخالف را بشناسیم، اگر دشمن را دوست تلقی کنیم ضربه خواهیم خورد و به ورطه نابودی کشیده خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی ابراز داشت: قدم دوم باید نسبت به دشمن اظهار نفرت و بیزاری کنیم.

وی اظهار داشت: این دو جریان نمی توانند در کنار هم باشند، نمی بایست شبیه دشمن لباس بپوشیم، حق نداریم غذایی شبیه غذای دشمن مصرف کنیم و روش هایمان نباید شبیه روش های آنان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات اضافه کرد: در گام سوم که گام اقدام و عمل است باید حیله ها و مکرهای دشمن را بشناسیم همانگونه که امام بزرگوار ما و رهبر عظیم الشان انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی گفت: در روز 13 آبان می خواهیم به دانش آموزانی که در مبارزه با استکبار شهید شدند بگوییم که ما نیز درس خودمان را یاد گرفته ایم و پیرو خط آنان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار