در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

لایحه احیای "سازمان جوانان" 2ماه دیگر به صحن علنی مجلس می رود

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مطرح شدن لایحه تفکیک سازمان جوانان ظرف دو ماه آینده در صحن علنی مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۹۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدمهدی تندگویان در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به لایحه تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش اظهارداشت: لایحه تفکیک هم اکنون در دست مجلس قرار دارد و دولت نیز پیگیر موضوع است. من هم به عنوان نماینده دولت موضوع تفکیک سازمان جوانان که یک مطالبه عمومی است را پیگیری و در جلسات مجلس شرکت می کنم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: کلیات لایحه تفکیک سازمان جوانان در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده و نمایندگان موافق آن هستند. در حال حاضر نیز وارد جزئیات لایحه شده ایم و بحث های کارشناسی آن آغاز شده است که ظرف دو ماه آینده به صحن علنی مجلس آید.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: منتظر تصمیم گیری نمایندگان مجلس هستیم و هر چه ابلاغ شود تابع آن خواهیم بود. البته لایحه تفکیک موضوعاتی دارد و از آنجا که دو وزارتخانه دیگر نیز در آن مطرح هستند، باید بحث و بررسی شود و اگر کل لایحه برگشت بخورد سازمان جوانان نیز دچار آن می شود که امیدواریم این اتفاق شامل حال سازمان جوانان نشود.

تندگویان تأکید کرد: در صورتی که سازمان جوانان احیا شود با اختصاص بودجه معین برای بخش جوانان بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

6 سال از طرح دولت قبل در ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان می ‌گذرد. با ادغام این دو سازمان مطالبات و پیگیری‌ های حوزه جوانان گم شد و بسیاری از کارشناسان آن را اشتباه دولت عنوان کردند. با روی کار آمدن دولت یازدهم قرار شد سازمان ملی جوانان احیا شود و برای این موضوع لایحه ای از سوی دولت به مجلس ارسال شد اما تاکنون هیچ تصمیم جدی برای احیای این سازمان صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار