مسئول آموزش خبرگزاری پانا:

خبرنگار باید رفع ابهام کند نه اینکه خود ابهام آور باشد

خبرنگاران پانا قم، طی بازدیدی از نمایشگاه مطبوعات، از غرفه خبرگزاری پانا دیدن کردند.

کد مطلب: ۶۷۹۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، صبح پنجشنبه خبرنگاران خبرگزاری پانا قم با همراهی حسین کبابی سردبیر خبرگزاری رهپویان قم و مهدی جنتی سرپرست خبرگزاری پانا، طی بازدیدی از نمایشگاه مطبوعات مصلی تهران از غرفه خبرگزاری پانا دیدن کردند.

اعظم عابدینی، مسئول آموزش خبرگزاری پانا در طی صحبت های خود در کلاس آموزش ویژه خبرنگران پانا گفت: در این کلاس از آفت ها و خلاء هایی که در تمامی خبرگزاری ها هم چنین خبرگزاری پانا وجود دارد صحبت خواهیم کرد که یکی از مهم ترین آفت ها عدم صحت است که در بیشتر خبرگزاری ها شایع است؛ صحت یکی از مهم ترین اصل های یک خبر است که اگر این اصل را رعایت نکنیم باعث از دست رفتن اعتماد مخاطب می شود و ما خبر مینویسیم که دیده و خوانده شویم، پس اگر مخاطبی نداشته باشیم که به ما اعتماد داشته باشد، اخبار ما نیز بازدیدی ندارد.

همچنین وی افزود: دومین خلاء که اکثر خبرگزاری ها را در برگرفته است شفافیت است؛ ما باید برای انتشار خبر، شفاف و روشن بیان باشیم و نگذاریم که ابهام و سوالی ذهن خواننده را به خود مشغول سازد؛ پس خبرنگار باید رفع ابهام کند نه اینکه خود نیز ابهام آور باشد.

عابدینی با اشاره به جامع بودن خبر گفت: سومین و آخرین اصل در نوشتن خبر جامعیت است که این اصل نیز همانند مابقی اصل ها به تاکید و دقت زیادی نیاز دارد و ما برای رعایت این اصل باید به خود یادآوری کنیم که خبر یک دیدگاه فردی نیست؛ بلکه باید خبر را به گونه ای بنویسیم که جامع و در برگیرنده همه قشر جامعه باشد.

مسئول آموزش خبرگزاری پانا با توجه به سرویس های خبرگزاری پانا تصریح کرد: انتظار می رود که هر خبرنگار درهر یک از سرویس های پانا نقش موثری را ایفا کند و در نهایت از بی طرفی خبرنگاران در عرصه ی خبرگزاری نیز صحبت شد.

اعظم عابدینی در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی خبرنگاران پانا از مهدی جنتی، سرپرست خبرگزاری پانا قم برای تربیت موفقیت آمیز خبرنگاران جوان و فعال پانا تقدیر و تشکر کرد.

/زهرا ماشااللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار